شناسهٔ خبر: 68052002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تشکیل اولین کمیته تخصصی ثبت آثار غیر منقول در استان زنجان

زهرا محمدی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به منظور بررسی پرونده‌های ثبت آثار غیر منقول میراث فرهنگی استان زنجان، جلسه کمیته تخصصی آثار غیرمنقول با حضور تمامی اعضاء تشکیل شد و چهار پرونده مورد بررسی قرار گرفت. 

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، روز دوشنبه ۱۵مردادماه اولین کمیته تخصصی ثبت آثار غیر منقول در استان زنجان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان رنجان و برخی از همکاران در اتاق جلسات اداره کل برگزار شد. 

سید سعید صفوی  در این جلسه خاطرنشان کرد: با ثبت این آثار و نیز معرفی هر چه‌بهتر آن، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند و انتقال آن به نسل‌های آینده برداشت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: چهار پرونده از میان پرونده‌های آماده شده توسط اعضای کمیته مورد بررسی دقیق قرار گرفت و هر چهار پرونده مورد تایید قرار گرفتند و در پایان جلسه حکم تمامی اعضاء اعطاء شد.

او  تاکید کرد: یکی از وظایف مشخص اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حفظ آثار ملی  استان در حوزه‌های منقول، غیرمنقول، ناملموس و طبیعی است که در این راستا تهیه پرونده و ثبت آثار در فهرست آثار ملی اولین گام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما