شناسهٔ خبر: 68051022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

انهدام دو تانک آلمانی لئوپارد در اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از تداوم انهدام تانک‌های آلمانی «لئوپارد» اهدایی به اوکراین در جریان نبردها در خار کیف خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از تداوم انهدام تانک‌های اهدایی غرب به اوکراین در جریان عملیات نظامی ویژه خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت: «واحدهای شناسایی روسیه حرکت و مواضع استتار شده تانک‌های لئوپارد متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را در دو منطقه از منطقه خارکیف شناسایی کردند که در حال شلیک علیه مواضع یگان‌های روسی بودند».

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پس از تجزیه و تحلیل کامل داده‌های شناسایی، تصمیم بر این شد که به تانک‌های دشمن خسارت آتش وارد شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه توضیح داد: «تانک‌ها با مهمات پرنده لانست و همچنین پرتابه با دقت بالا کراسنوپول که توسط یک هویتزر خودکششی پرتاب شد، نابود شدند».

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۶۳۰ فروند هواپیمای جنگی، ۲۷۸ بالگرد رزمی، ۲۸ هزار و ۳۸۲ فروند پهپاد، ۵۵۶ سامانه پدافند موشکی، ۱۶ هزار و ۶۶۰ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۳۸۳ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۱۲ هزار و ۳۶۳ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۲۴ هزار و ۴۶ قطعه تجهیزات و خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما