شناسهٔ خبر: 68050033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین ایجاد و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قشم

حمید الماسی نیا

مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین ایجاد و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای آشنایی فعالان حوزه گردشگری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، ابراهیم رستم گورانی گفت: قوانین ایجاد و بهره‌برداری اقامتگاه‌ها، قوانین و مقررات، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی- فرهنگی، عوامل محیط بومی و نیروی انسانی به عنوان محورهای اصلی به شمار می‌روند و دوره آموزشی کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین ایجاد و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز با هدف ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران برگزار شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هدف ما تنها توسعه کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیست بلکه توسعه کیفی، آموزش اصولی و نظارت صحیح از جمله برنامه‌هایی است که برای این حوزه در دست اجراست.

رستم گورانی ادامه داد: در جزیره قشم بیش از ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی داریم که هرساله پذیرای صدها هزار گردشگر است و موجب توزیع متوازن گردشگران در سراسر جزیره شده است و این اقامتگاه ها ضمن ارائه خدمات مناسب به گردشگران منطبق با فرهنگ و سنت جزیره قشم اداره می شوند و نقش مهمی در آشنایی آنها با تاریخ دیرینه جزیره بر عهده دارند.

بنابراین گزارش، کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین ایجاد و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره جهانی قشم با حضور جمعی از متولیان حوزه گردشگری در سالن اجتماعات روستای گردشگری سهیلی برگزار شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و بیش از ۲۷۹ تأسیسات گردشگری و بهره مندی از ظرفیت جاذبه های طبیعی ، تاریخی و میراثی بیشترین شاخص‌های توسعه گردشگری جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما