شناسهٔ خبر: 68049981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی مطرح کرد:

در همه جای دنیا روشن است که واژه صهیونیستی یک پروژه موقتی است

هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی گفت: امروز در همه جای دنیا روشن است که واژه صهیونیستی یک پروژه موقتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر شارلوت کیتس هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی در نشست مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل، با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز یک انتفاضه جهانی بزرگ وجود دارد که از وحشت‌های نسل‌کشی و از قدرت و عزم مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها و همه نیروهای مقاومت منطقه الهام گرفته شده است. امروز در همه جای دنیا و روشن است که واژه صهیونیستی یک پروژه موقتی است.

وی ادامه داد: امروز به عنوان هماهنگ کننده بین المللی شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، سامیدون با شما صحبت می‌کنم؛ یک شبکه بین‌المللی از سازمان دهندگان، کمیته‌ها و فعالان که برای آزادی زندانیان سیاسی فلسطینی به عنوان بخشی از آزادی کامل فلسطین از رود تا دریا فعالیت می‌کنند.

وی گفت: از آغاز پروژه صهیونیستی، زندان سیاسی همواره یک سلاح استعماری علیه مردم فلسطین بوده و در این مورد توسط استعمار بریتانیایی نیز مورد استفاده قرار گرفت. وقتی به شورش‌های مردم فلسطین در سال‌های، ۱۹۲۲، ۱۹۲۹، ۳۹-۱۹۳۶ نگاه می‌کنیم، استعمارگر بریتانیایی بازداشت‌های خودسرانه بدون اتهام یا محاکمه را اجرا کرد، چیزی که امروز به عنوان بازداشت اداری در فلسطین می‌شناسیم. آن‌ها خانه‌های فلسطینی‌های مقاوم را منفجر کردند و رهبران انقلابی را اعدام کردند و البته از طریق اعلامیه معروف بالفور و بعد از آن از پروژه استعماری صهیونیستی حمایت، تشویق، مسلح و تقویت کردند.

صهیونیسم در فلسطین همیشه یک شریک و سلاح امپریالیسم و قدرت‌های امپریالیستی بوده

شارلوت کیتس گفت: صهیونیسم در فلسطین همیشه یک شریک و سلاح امپریالیسم و قدرت‌های امپریالیستی بوده که آن زمان امپراطوری بریتانیا و امروز امپراطوری آمریکا است؛ بنابراین وقتی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینی‌ها و نسل‌کشی در حال انجام در فلسطین اشغالی صحبت می‌کنیم، باید روشن باشد این یک نسل کشی مشترک آمریکا-صهیونیستی و یک پروژه مشترک با هدف بی‌خانمان کردن و ریشه‌کنی مردم فلسطین برای ایجاد یک پایه محکم برای کنترل و سلطه بر مردم منطقه است.

هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی بیان کرد: علی رغم میلیاردها دلار تسلیحات، کشتار جمعی، ویرانی هر دانشگاه در غزه، بمباران مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان، ساختمان‌های مسکونی، تجاوز مرگبار به روزنامه نگاران، این پروژه شکست خورده است زیرا مردم فلسطین همچنان مقاومت می‌کنند و ضربات شدیدی به اشغالگر استعماری وارد کردند؛ علی رغم ویرانی، فلسطین به آزادی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری از سال ۱۹۴۸ است.

با برآوردهای معتبر تا ۱۸۶ هزار فلسطینی که توسط نیروهای اشغالی به شهادت رسیده‌اند

وی افزود: امروز از جنایات جنگی شدید و شدید در غزه صحبت می‌کنیم که با حداقل ۳۹ هزار فلسطینی و احتمالاً بسیاری دیگر، با برآوردهای معتبر تا ۱۸۶ هزار فلسطینی که توسط نیروهای اشغالی به شهادت رسیده‌اند. طبق گزارشی در مجله پزشکی معتبر لانست، بیش از ۹۵ درصد از ۲.۲ میلیون نفر از مردم نوار غزه بی خانمان شده‌اند. پس آن‌چه اکنون در غزه و در طول ۷۶ سال گذشته در سراسر فلسطین اشغالی می‌بینیم چیزی جز نسل کشی نیست.

وی بیان کرد: زندان انبوه فلسطینی‌ها و مبارزه برای آزادی آن‌ها بخشی از آن نسل کشی و مقاومت علیه آن برای بازگشت آزادی تعیین سرنوشت و حاکمیت است. زندانیان فلسطینی مرد و زن، کودکان و سالمندان، کارگران و کشاورزان، معلمان و دانشجویان، سازمان دهندگان اجتماعی و مبارزان آزادی هستند. آنها توسط رژیم صهیونیستی زندانی شده‌اند زیرا پروژه صهیونیستی به دنبال جدا کردن این رهبران فلسطینی از مردم خود و محروم کردن جنبش فلسطینی از رهبری آنها است. آنها به دنبال تحمیل انزوا بر جنبش جهانی ما نیز هستند.

شارلوت کیتس اظهار کرد: زندانیان فلسطینی تحت شکنجه و سو استفاده شدید قرار دارند؛ آنها گرسنه نگه داشته می‌شوند، از درمان پزشکی محروم شده و تحت بازجویی نظامی قرار می‌گیرند. ما از ۲۱ زندانی که در سیستم زندان شهید شده‌اند و حداقل ۳۸ نفر در اردوگاه‌های بازداشت نظامی مطلع هستیم و در بسیاری از این موارد رژیم صهیونیستی اجساد آنها را زندانی می‌کند به همراه اجساد صدها شهید دیگر فلسطین در تلاش برای استفاده از آنها علیه مقاومت است.

وی افزود: با این حال زندانیان فلسطینی از جمله ۸۸ زن صدها کودک، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر بدون اتهام یا محاکمه تحت بازداشت اداری نگه داشته می‌شوند که آنها قربانیان جنایات علیه بشریت هستند. بارها و بارها ثابت شده رژیم صهیونیستی از آزاد کردن زندانیان فلسطینی امتناع می‌کند مگر اینکه توسط مقاومت مجبور به این کار شود به همین ترتیب رژیم صهیونیستی هرگز زمین را رها نمی‌کند و حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد مگر اینکه مجبور به این کار شود.

فلسطین به وضوح دیده که تنها راه مؤثر برای آزادی زندانیان خود در زندان‌های اشغالگر انجام تبادل زندانیان است

وی اضافه کرد: مقاومت فلسطین به وضوح دیده که تنها راه مؤثر برای آزادی زندانیان خود در زندان‌های اشغالگر، انجام تبادل زندانیان است. تبادل زندانیان به عنوان مکانیسم‌های قدرتمند برای آزادی رهبران زندانی اثبات شده است. تبادل بزرگ زندانیان در سال ۱۹۸۵ راه را برای انتفاضه بزرگ مردمی در سال ۱۹۸۷ هموار کرد؛ تبادل بزرگ وفا الاحرار در سال ۲۰۱۱ راه را برای توسعه استثنایی مقاومت در غزه هموار کرد و در این میان، مقامات صهیونیست برای اعلام نیت آشکار خود برای شکنجه، گرسنگی و حتی کشتن زندانیان به رقابت خواهند پرداخت.

شارلوت کیتس گفت: سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت هدایت فاشیست معروف ایتامار بن گویر است که نیت خود را برای اعدام زندانیان فلسطینی اعلام کرده و در همین حال گفته آن‌ها را تا حد ممکن کم تغذیه کنید. هزاران نفر در اردوگاه بازداشت نظامی بدنام سد تیمن نگهداری می‌شوند و تحت وحشیانه‌ترین انواع شکنجه و سو استفاده قرار می‌گیرند تا حدی که صهیونیست‌ها اخیراً در سراسر فلسطین اشغالی شورش کردند تا به اصطلاح، از سربازان صهیونیستی، توقف شکنجه و تجاوز به زندانیان فلسطینی را مطالبه کنند. آن‌ها نام و هویت خود را مخفی نگه می‌دارند و تحت شرایط حتی شدیدتر از زندانیان فلسطینی در زندان‌های اشغالگر قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که رهبر زندانیان، قطب نما و وجدان آرمان فلسطین هستند، گفت: شکنجه و سو استفاده به طور سیستماتیک و روزمره به آن‌ها تحمیل می‌شود، اما عشق و تعهدآن‌ها به آزادی، عمیقاً در مقاومت ریشه دارد و به این دلیل است که مردم فلسطین و مقاومت مسلحانه آن‌ها حاضر به پرداخت قربانی‌های عظیمی برای دستیابی به آزادی زندان‌خودشان هستند.

وی تاکید کرد: آزادی فلسطین نیازمند آزادی زندانیان است، به همین دلیل که با وجود نسل کشی مردم فلسطین، مقاومت آن‌ها به آزادی ثابت مانده و متعهد به دستیابی به اهداف خود با زندانیان در قلب مبارزه برای یک فلسطین آزاد هستند.

باید روشن باشد ۷ اکتبر و سیل بزرگ الاقصی جهان را به طور غیر قابل بازگشتی تغییر داد

کیتس یادآور شد: اکنون پس از ۳۰۰ روز نسل کشی و پس از ۳۰۰ روز مقاومت صحبت می‌کنیم؛ باید روشن باشد ۷ اکتبر و سیل بزرگ الاقصی جهان را به طور غیر قابل بازگشتی تغییر داد. این روز برای جهان روشن ساخت که به راحتی می‌توان یک فلسطین آزاد از صهیونیسم و یک منطقه آزاد از امپریالیسم را تصور کرد.

هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی تاکید کرد: جبهه متحد مقاومت که از فلسطین تا لبنان، عراق، سوریه و تا ایران در قلب مقاومت کشیده شده، به سراسر جهان برای همه کسانی که با امپریالیسم صهیونیسم و واکنش مقابله می‌کنند نشان داده می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز یک انتفاضه جهانی بزرگ وجود دارد که از و حشت‌های نسل کشی و از قدرت و عزم مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها و همه نیروهای مقاومت منطقه الهام گرفته شده است. یک اتحاد بزرگ جبهه‌ها که به دفاع از بشریت در برابر چپاول و استثمار، تحریم و محاصره سرقت زمین و نیروی کار صهیونیسم و امپریالیسم اشاره می‌کند. میلیون‌ها نفر از مردم راهپیمایی می‌کنند، تظاهرات می‌کنند و اقدامات مستقیم در امپراتوری انجام می‌دهند. دانشجویان، کمپ‌هایی در دانشگاه‌ها برپا می‌کنند. امروز در همه جای دنیا و روشن است که واژه صهیونیستی یک پروژه موقتی است. روشن است که آزادی نزدیک است.

در جنوب لبنان، زندان هولناکی دهه‌ها است برای کسانی است که با اِشغال آن‌ها مقاومت کردند

وی گفت: امروز در جنوب لبنان زندان هولناکی دهه‌ها است برای کسانی است که با اشغال آن‌ها مقاومت کردند، زندان خیام یک موزه است. این موزه جایی است که مقاومت لبنان زندانیان را آزاد کرد بخشی از آزادی لبنان از اشغال صهیونیستی آن موزه بازماندگان شهدا خاطره را تکریم می‌کنند و به عنوان یک نشانه از آزادی که توسط مقاومت آورده شده است خدمت می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: روزی و به زودی هر یک از زندان‌هایی که در فلسطین اشغالی از آن‌ها صحبت می‌کنیم برچیده خواهد شد و فقط به عنوان یک موزه برای تکریم قربانیان و به خاطر سپردن وحشت اشغال صهیونیستی خدمت خواهد کرد و رهبران جنبش جهانی ما به خانه در پیروزی، آزادی، شکوه و کرامت در یک فلسطین آزاد، از رود تا دریا باز خواهند گشت.

نظر شما