شناسهٔ خبر: 68049368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آوارگی ۷۲۵ هزار سودانی در ایالت سنار

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل از آواره شدن بیش از ۷۲۵ هزار شهروند سودانی در ایالت سنار واقع در جنوب شرقی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع با هدف تصرف ایالت سنار پیشروی خود را به سمت این ایالت شروع کردند و  اواخر ماه گذشته توانستند بخش گسترده‌ای از ایالت سنار را به تصرف خود دربیآوردند. اکنون ارتش سودان فقط بر دو منطقه شرقی این ایالت سیطره دارد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت با اشاره به تداوم درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در ایالت سنار اعلام کرد: در اثر این درگیری‌ها 725 هزار و 965  شهروندان سودانی در سراسر این ایالت آواره شده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده‌ است: 37 درصد آوارگان که تعداد آنان 269 هزار و 575 نفر است از ساکنان اصلی ایالت سنار هستند و بقیه افرادی‌اند که از دیگر ایالت‌ها به سنار آمده و اکنون برای بار دوم آواره شده‌اند.

در همین حال، انجمن جوانان سنار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نبود دارو و مراقبت‌های بهداشتی، زنان باردار در اردوگاه‌های پناهندگان و روستاهای ایالت سنار در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند.

صندوق جمعیت سازمان ملل پیش بینی کرده‌ است امسال یک میلیون و 200 هزار زن باردار و شیرده سودانی در معرض سوء تغذیه قرار خواهند گرفت و این در حالی است که هم اینک 611 زن باردار با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در بیانیه انجمن جوانان سنار آمده‌ است: مبتلایان به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماران کلیوی، دیابت و فشار خون در شرایط اسفباری قرار دارند لذا ضروری است به محاصره مناطق مختلف ایالت سنار پایان داده و گذرگاه‌های امن برای انتقال داور و مواد غذایی ایجاد شود.

در این بیانیه تصریح شده‌ است: مردم در روستاهای ایالت سنار خود را به خدا سپرده و در انتظار معجزه‌ای هستند تا آنان را از مرگ نجات دهد.

انجمن جوانان سنار با اشاره به تداوم محاصره مناطق مختلف این ایالت در بیانیه خود تاکید کرد: با توجه به کمبود شدید مواد غذایی خطر وقوع قحطی و گرسنگی در این مناطق بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

نظر شما