شناسهٔ خبر: 68048828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید/ علت حضور یامگا در تمرینات استقلال در ترکیه چیست؟/ پرسپولیس با ۷ تغییر بزرگ استارت می‌زند/ میلاد سرلک باز هم در برزخ!

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی مطالب متنوعی منتشر شده که بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است.  دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۳۹ این روزنامه می‌توانید این مطالب را بخوانید؛

میلاد سرلک باز هم در برزخ!

در صفحه پرسپولیس می‌خوانید: «سعید دقیقی به میلاد سرلک‌هافبک سرباز خود هشدار داده است هرچه زودتر در تمرینات تیم ملوان انزلی حاضر شود.‌هافبک دفاعی پیشین پرسپولیس که به عنوان سرباز راهی انزلی شده، حین تمرینات در یکی از روزهای بارانی فصل بیست و سوم لیگ در زمین حسن رود با مصدومیتی از ناحیه کمر روبه‌رو شد.

مطابق آنچه به بخش اداری ملوان اعلام شده، میلاد سرلک  تا ۹ مرداد مرخصی استعلاجی داشته و بعد از آن باید به تمرینات قوی سپید خزر اضافه می‌شد. با این وجود او در اردوی ملوانان در تهران هم غایب بود.

سرلک تاکنون، مدرکی مبنی بر پایان خدمتش ارائه نکرده و با این شرایط باید منتظر مدت اضافه خدمت باشد. در عین حال برخی معتقدند او در تلاش برای  اخذ کسری خدمت سربازی و بازگشت دوباره به پرسپولیس است... ت.»

پایان دوران پرشکوه علیرضا بیرانوند در پرسپولیس!؟

باز هم در صفحه پرسپولیس؛ «شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید مشخص شد و پیراهن شماره یک این تیم نیز به آلکسیس گندوز گلر الجزایری و تازه وارد این تیم رسید.

علیرضا بیرانوند با سابقه و رکوردهای بسیار، با جام‌های قهرمانی، کُری خوانی‌هایش برای تیم رقیب و جشن قهرمانی‌های منحصر به فرد با اهدای شماره یک به آلکسیس گندوز، رسما به پایان دوران باشکوه خود در پرسپولیس رسید...»

مرتضی کرمانی مقدم: حسن یزدانی توجهی به بازی روانی تیلور و بروکس نکند / حداقل ۲ مدال طلا از کشتی می‌خواهیم

پیشکسوت پرسپولیس یکی از بینندگان پروپاقرص مسابقات المپیک است که با دقت و وسواس خاصی این رقابت‌ها را دنبال می‌کند. با توجه به شناختی که از مرتضی کرمانی مقدم ستاره اسبق تیم پرسپولیس و علاقه او به سایر رشته‌ها به ویژه کشتی داشتیم، با او دقایقی هم کلام شدیم؛

  • المپیک را دنبال می‌کنم و حسرت می‌خورم که چرا ورزش ما در رشته‌های مادر مثل دوومیدانی و شنا نمی‌تواند مدال آور باشد؟ ما در المپیک پاریس تماشاگر مدال آوری سایر کشورها هستیم.
  • من فکر می‌کنم کمبود بودجه و بی برنامگی مهم ترین مشکل ورزش ایران است.
  • امیدوارم کشتی فرنگی طلسم مدال طلا را برای کاروان ایران بشکند. خود من خیلی امیدوارم و حداقل ۲ مدال طلا برای کشتی آزاد و فرنگی کنار گذاشته ام. کاروان ایران باید بتواند در این دو رشته طلایی شود.
  • من در رسانه‌ها خواندم که دیوید تیلور به هموطنش روحیه می‌دهد و توصیه‌هایی برای کشتی با حسن یزدانی می‌کند تا جنگ روانی به راه بیندازد. به نظرم حسن یزدانی و مربیانش نباید وارد جنگ روانی تیلور و آمریکایی‌ها شوند.
  • من این روزها می‌بینم دوستان توصیه‌هایی به خوان کارلوس گاریدو دارند یا انتقاداتی انجام می‌شود در حالی که باید اجازه دهیم این سرمربی اسپانیایی کارش را آغاز کند. ما نمی‌توانیم پیش داوری کنیم یا به سرمربی اسپانیایی سیستم و سبک بازی پیشنهاد کنیم.
  • ببینید، هر سرمربی که بیاید یک سلیقه ای دارد و گاریدو هم دو، سه یا چهاربازیکن مورد نظر خودش را می‌خواهد که شاید مورد نظر من مرتضی کرمانی و بقیه نباشد. به هر حال او خودش باید جوابگوی نفراتی باشد که برگزیده است.

چالش‌های نکونام ادامه دارد

در صفحه استقلال می‌خوانید؛ «در فاصله کمتر از دو هفته مانده به شروع بازی‌های این فصل لیگ برتر هنوز کادر بازیکنان  تیم استقلال تکمیل نشده است. و این در حالی است که روز گذشته تمرینات آماده سازی تیم استقلال در ترکیه به پایان رسید.

جواد نکونام چشم انتظار حضور کاکوتا در اردوی تیمش در ترکیه بود اما این بازیکن با وجود اینکه به شهر ارزروم آمد با استقلال قرارداد امضا نکرد و از این شهر به پاریس برگشت. هم چنین گفته می‌شود جواد نکونام یک خرید دیگر هم به باشگاه توصیه کرده است...»

علت حضور یامگا در تمرینات استقلال در ترکیه چیست؟

چالش خارجی‌ها مهمترین سوژه این روزهای استقلال است و سرنوشت یامگا برای همه مهم، «در حالی که گفته می‌شود کوین یامگا در لیست استقلال برای فصل جدید جایی ندارد، به همراه آبی پوشان به اردوی تدارکاتی ترکیه رفت. او حتی در یکی از بازی‌های دوستانه در تهران هم به میدان آمد و برای استقلال پاس گل داد.

حال سوال اینجاست آیا کوین یامگا یکی از بازیکنان استقلال در فصل جدید خواهد بود و اگر این چنین نیست چرا همراه آبی پوشان به اردوی ترکیه رفته است؟...»

پرسپولیس با ۷ تغییر بزرگ استارت می‌زند

در گزارشی پیرامون پرسپولیس می‌خوانید؛ «پرسپولیس فصل جدید را با چند تغییر عمده نسبت به فصل گذشته آغاز می‌کند که مهم‌ترین این تغییرات مربوط به دفاع چپ و راست این تیم می‌شود. سرخپوشان در آستانه توافق با ژولت ناج مجارستانی هستند تا او را جانشین عبدالکریم حسن کنند. در سمت راست هم که حضور ایوب العملود قطعی است و در مرکز قلب دفاعی گاریدو مصائب شیرینی را برای استفاده از کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی یا گولسیانی دارد...»

مسیر سخت

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت : «هدف از برگزاری یکسری بازی‌های دوستانه پرسپولیس و استقلال اصلاً مشخص نیست، همان‌طور که هدف از خرید بازیکنان جدید خیلی مشخص نیست اما آنچه مشخص است اینکه انگار قرار نیست پرسپولیس و استقلال در آسیا به جایی برسند و مثلاً راهی فینال شوند. در این دو تیم اکثر نفرات قبلی مانده‌اند و بازیکنان جدید هم به جز ۲ یا ۳ مورد چنگی به دل نمی‌زنند... د.»

نظر شما