شناسهٔ خبر: 68048229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گزارش جهان نیوز//

وحشت صهیونیست‌ها از خونخواهی شهید هنیه/ اعترافات گسترده به ترس از عملیات انتقام‌جویانه ایران

اینطور به نظر می رسد که ایران قرار است دو ضربه کاری به رژیم اشغالگر قدس وارد کند. اولین ضربه در حوزه جنگ روانی است که صهیونیست ها را به واسطه انتقام جویی قطعی ایران و عدم اطلاع آن ها در مورد زمان این رویداد در وضعیتی آشفته و مملو از اضطراب قرار داده و ضربه دوم نیز معطوف به زمانی است که ایران عملیات خونخواهی خود را عملیاتی کند.

صاحب‌خبر - گروه بین الملل جهان نيوز: مدت زمان زیادی از اقدام تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در ترور شهید "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران نمی گذرد. رویدادی که با بازتاب های گسترده منطقه ای و بین المللی همراه شده و بار دیگر این نکته که رژیم صهیونیستی اصلی ترین بازیگر فعال در حوزه تروریسم دولتی در جهان است را مورد تاکید و اشاره قرار داده است.  

تنها اندکی پس از این رویدادِ تروریستی، مقام های ارشد کشورمان از جمله رهبر معظم انقلاب، به صراحت اعلام کردند که ایران در انتقام جویی و خونخواهی از میهمان عزیز خود کاملا مصمم است و در این رابطه کوتاهی نخواهد کرد. همین جدیت مقام های ارشد کشورمان، جدای از اینکه بازتاب های بین المللی گسترده‌ای پیدا کرده در عین حال، موجی از وحشت را در اراضی اشغالی به راه انداخته است. موضوعی که مخصوصا در رسانه های صهیونیستی به عینه بازتاب یافته است.

در حقیقت، اینطور به نظر می رسد که ایران قرار است دو ضربه کاری به رژیم اشغالگر قدس وارد کند. اولین ضربه در حوزه جنگ روانی است که صهیونیست ها را به واسطه انتقام جویی قطعی ایران و عدم اطلاع آن ها در مورد زمان این رویداد در وضعیتی آشفته و مملو از اضطراب قرار داده و ضربه دوم نیز معطوف به زمانی است که ایران عملیات خونخواهی خود را عملیاتی کند. البته که به نظر می رسد با توجه به جدیت تهران، انتقام سخت ایران در نوع خود بار دیگر معادلات بازدارندگی در سطح منطقه را هم به نحو قابل توجهی به نفع ایران و محوور مقاومت تغییر دهد. معادله ای که آن هم  یک ضربه جدی به رژیم اشغالگر قدس و متحدان غربی آن است.

با این همه، به طور خاص می توان به 3 پرده و نمود عینی از اوج گیری وحشت در اراضی اشغالی در نتیجه هراس صهیونیست ها از عملیات خونخواهی و انتقام جویانه قریب الوقوع ایران اشاره کرد.

یک: آشفتگی قابل توجه ساکنان فلسطین اشغالی
یکی از عینی ترین و جدی ترین نمودهای هراس صهیونیست ها از انتقام جویی قریب الوقوع ایران را می توان در میان ساکنان فلسطین اشغالی مشاهده کرد. در این رابطه، خبرگزاری الجزیره در یک گزاره مفصل به ایجاد موجی از وحشت در اراضی اشغالی و در میان افکار عمومی صهیونیست ها در رابطه با انتقام جویی ایران اشاره کرده و به طور خاص به این مساله پرداخته که صهیونیست ها هرکدام سعی دارند، خود را به طریقی از آتش انتقام‌جویی ایرلن دور نگه دارند.

الجزیره در گزارش خود به ویدئوهای ضبط شده در عمق اراضی اشغالی که در قالب آن، صهیونیست ها از حمله ایران ابراز وحشت می کنند، اشاره داشته است. در عین حال، نشریات صهیونیستی نظیر یدیعوت آحارونوت نیز در گزارش های مختلف خود، به هجوم ساکنان فلسطین اشغالی به فروشگاه ها جهت خرید آب و غذا از ترس حمله ایران اشاره داشته اند.  

به طور خاص، نوغا ترنوبولسکی یک چهره رسانه ای در اراضی اشغالی تاکید کرده که کلیه افرادی که وی می‌شناسد، به نحو گسترده ای اقدام به خرید آب و کنسرو می کنند. گویی وحشت در همه جا برای آن ها قابل مشاهده است. حال در این فضا، برخی تحلیلگران جهان عرب نظیر عبدالباری عطوان نیز به مدیریت درست جنگ روانی از سوی ایران اشاره داشته اند و تاکید می کنند که ایران عملا کلید پناهگاه های موجود در اراضی اشغالی را در دست دارد و این کشور است که تعیین می کند چه زمان صهیونیست ها باید به سمت این پناهگاه ها هجوم ببرند.

در این میان، خبرگزاری تی آر تی وورلد در گزارشی از فرار بیش از نیم میلیون صهیونیست از اراضی اشغالی خبر داده است. مسائل و معادلاتی که تنها بخشی از هراس جدی صهیونیست ها از عملیات انتقام جویانه قریب الوقوع ایران را به نمایش می گذارند.

دو: هراس مقام های صهیونیست از عملیات انتقام جویانه ایران
جدای از افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی، شمار قابل ملاحظه ای از مقام های ارشد اسرائیلی نیز به صراحت نگرانی و تشویش خود را از عملیات خونخواهانه کشورمان ابراز و اعلام کرده اند. به عنوان مثال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها به صراحت گفته است که اسرائیل روزهای سختی را در پیش دارد. وی در موضع گیری دیگری گفته است که ساعات سختی را به دلیل انتقام جویی احتمالی ایران می گذرانیم.

در عین حال، شبکه کان اسرائیل نیز در گزارشی، به وحشت قابل توجه اعضای کابینه رژیم اشغالگر قدس از عملیات انتقام جویانه ایران اشاره داشته و تاکید کرده که مقام های اسرائیلی بر این باورند که یک غافلگیری بزرگ علیه اراضی اشغالی در راه است. در عین حال، برخی رسانه های اسرائیلی نظیر اورشلیم‌پُست نیز افشا کرده اند که هراس از انتقام جویی ایران سبب شده تا پناهگاهی مستحکم برای مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیلی در بیت المقدس ایجاد شود و البته که رژیم صهیونیستی اقدام به توزیع تلفن های ماهواره ای میان اعضای کابینه این رژیم کرده است.

مسائل و معادلاتی که همه و همه از سناریوهای تاریک پیش روی رژیم صهیونیستی خبر می دهند. در عین حال، در همین فضا، شدت انتقادات از دولت نتانیاهو به دلیل ایجاد شرایط کنونی برای رژیم اشغالگر قبدس نیز کاملا افزایش یافته است. به عنوان مثال، نشریه هارتض در گزارشی تاکید کرده که نتانیاهو، اسرائیل را وارد یک تونل تاریک کرده است.

نشریه معاریو نیز تاکید کرده که ترور اسماعیل هنیه و وضعیت آشفته کنونی حاکم بر اراضی اشغالی، صرفا موجودیت اسرائیل را به خطر می اندازد و البته که نتانیاهو از این رهگذر به دنبال تضمین بقای خود است. بگذریم که در همین بحوبحه، مقام های غربی به ویژه دولتمردان آمریکایی مدام به دنبال ارسال پیام به ایران جهت خوددرای از نشان دادن واکنش به جنایت اخیر صهیونیست ها هستند. موضوعی که قاطعانه از سوی ایران رد شده است.

سه: ابهام جدی صهیونیست ها در مورد عملیات قریب الوقوع ایران
نگاهی کوتاه به نشریات و رسانه های مختلف اسرائیلی در وضعیت کنونی این موضوع را به عینه نشان می دهد که آن ها شدیدا در مورد عملیات انتقالم جویانه ایران در ابهام هستند و همین مساله نوعی فرسایش ذهنی را برای آن ها ایجاد کرده است. مثلا رسانه هایی نظیر اسرائیل هیوم، معاریو، و هارتض، به این مساله اشاره داشته اند که هیچ بعید نیست ایران و محور مقاومت یک حمله زمینی را به اراضی اشغالی ترتیب دهند.

در عین حال، نشریه وال استریت ژورنال هم در گزارشی به این مساله اشاره کرده که چالش اصلی آمریکا و اسرائیل در مواجهه با عملیات انتقام جویانه جدید ایران این است که آن ها زمان انجام این عملیات را نمی‌دانند. وال استریت ژورنال تاکید می کند که پیش از عملیات وعده صادق، ایران زمان آن را اطلاع داد چون می خواست که رقبا زمانش را بدانند با این حال، در مورد عملیات انتقام جویانه جدید ایران، تهران حتی به درخواست های میانجی‌گران بین المللی نیز پاسخ نمی دهد چه برسد به اینکه بخواهد زمان عملیاتش را خبر دهد.

در عین حال، برخی از دیگر رسانه های اسرائیلی نظیر وبگاه والا اسرائیل بر این باورند که احتمالا انتقام‌جویی ایران و محور مقاومت از صهیونیست ها، تا چند روز به طول خواهد انجامید. همین طرح روایت های مختلف در جبهه دشمن نشان می دهد که ابهام ایجاد شده از سوی ایران و محور مقاومت، خود به مثابه مولفه ای جانکاه برای آنها ظاهر شده و آن ها نمی دانند که اساس چه چیزی انتظارشان را می کشد. در این میان، طرح اخبار مختلف در مورد تسلیحات و تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی ایران نیز وحشت صهیونیست ها را در مورد عملیات قریب الوقوع ایران، چندبرابر کرده است.

نظر شما