شناسهٔ خبر: 68045299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نشست بایدن با تیم امنیتی با محوریت بررسی تنش در خاورمیانه

کاخ سفید اعلام کرد، «تحولات خاورمیانه» محور نشست امروز دوشنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و تیم امنیت ملی وی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

روزنامه گاردین در این خصوص نوشت، این نشست همزمان با اعزام جت های جنگنده و کشتی های جنگی بیشتری از سوی آمریکا به منطقه به دنبال افزایش تنش ها برگزار می شود.

گاردین افزود: تنش ها در منطقه به دنبال ترور رهبر حماس در تهران در روز بعد از حمله رژیم اسرائیل به بیروت که به شهادت فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله لبنان منجر شد، افزایش یافته است.

کاخ سفید مدعی شد که بایدن همچنین با هدف آغاز دور تازه ای از دیپلماسی با هدف کاهش تنش ها در منطقه با عبدالله دوم شاه اردن گفت و گو می کند.

جاناتان فاینر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در برنامه «رود در رو بامردم» شبکه خبری سی بی اس گفت: هدف کلی از این نشست ها کاهش تنش ها، بازدارندگی و دفاع در برابر حملات و اجتناب از درگیری های منطقه ای است.

گاردین افزود: نگرانی ها درباره گسترش جنگ رژیم اسرائیل در غزه به درگیری گسترده تر در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است.

رسانه های عراقی نیز گزارش داده اند که محمد السودانی نخست وزیر این کشور روز یکشنبه در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: جلوگیری از گسترش جنگ به توقف «تجاوزگری» رژیم اسرائیل در غزه بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داده بود.

در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا نسبت به ورود واشنگتن به درگیری مسلحانه با ایران هشدار دادند.

ایرنا

نظر شما