شناسهٔ خبر: 68042973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساخت پناهگاه برای نتانیاهو و سران امنیتی در اراضی اشغالی

صاحب‌خبر -
ساخت پناهگاه برای نتانیاهو و سران امنیتی در اراضی اشغالی
خبرگزاری آریا - شین بت پناهگاه زیرزمینی را برای سران امنیتی رژیم صهیونیستی در اورشلیم در راستای مقابله با عملیات تلافی جویانه ایران بعد از ترور هنیه آماده کرده است.

وب‌سایت عبری «والا» اعلام کرد که شین بت در حال آماده‌سازی یک مخفیگاه و پناهگاه فرماندهی زیرزمینی در اورشلیم (قدس) است تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و جمعی از رهبران امنیتی این رژیم ، در بحبوحه پیش‌بینی عملیات تلافی جویانه ایران، در آن پناه بگیرند.
بن کاسپیت نویسنده مشهور صهیونیستی در این مقاله گزارش داد که این پناهگاه فرماندهی امکان بقای طولانی مدت را فراهم می کند، و مجهز به تمام ابزارهای فرماندهی و کنترل سایر اتاق های جنگ است؛همچنین در برابر انواع مهمات جنگی موجود مقاوم است.
وی در ادامه توضح می دهد که این پناهگاه در اعماق زیر زمین در اورشلیم (قدس) قرار دارد و در برابر هر خطری مانند زلزله، حمله هسته ای، حمله شیمیایی، حمله بیولوژیکی متعارف و البته تهدیدات سایبری محافظت می شود.
این نویسنده افزود: غیرقابل تصور است که تهران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی و یکی از رهبران حماس پاسخ ندهد ؛ و یا فرض اینکه ایران فقط به صورت نمادین به «اسرائیل» پاسخ دهد. هرگونه، پاسخ این کشور دشوار خواهد بود.
درهمین حال رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که نتانیاهو و همکارانش بامداد گذشته را در پناهگاه زیرزمینی وزارت جنگ اسرائیل مستقر شده‌اند.
ترس از حمله احتمالی ایران و گروه‌های مقاومت، موجب تزلزل در ارکان امنیتی و اداری رژیم صهیونیستی شده و بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی شب تا صبح را بیدار بوده یا در پناهگاه به سر می برند.
از سوی دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند؛ تخمین‌ها حاکی از آن است که ایران موشک‌های بالستیک بسیار پیشرفته‌ای از جمله شهاب 3 وخیبر شکن در اختیار دارد که ممکن است در عملیات تلافی جویانه خود به «اسرائیل» از آنها استفاده کند.
همچنین کاخ سفید اذعان کرد که ایالات متحده آمریکا با هدف کاهش تنش در منطقه یک ناو هواپیمابر را برای دفاع از منافع این رژیم به خاورمیانه منتقل کرده است.
یادآور می شود که پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، در سحرگاه چهارشنبه 10 مرداد ماه در تهران، و پذیرش مسئولیت ترور فؤاد شکر از فرماندهان برجسته حزب الله عصر روز سه شنبه گذشته (9مرداد) در بیروت از سوی تل آویو ، «اسرائیل» منتظر پاسخ نظامی ایران، حزب الله و حماس است.

نظر شما