شناسهٔ خبر: 68040487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واتیکان: «از نمایش افتتاحیه المپیک پاریس غمگین هستیم»

صاحب‌خبر -

شفقنا- واتیکان در بیانیه‌ای دیرهنگام بابت افتتاحیه المپیک 2024 در پاریس اظهار تاسف کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ اسکای‌نیوز نوشت: واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از طرحی که برای نمایش مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ریخته شده و از نمایش تقلید از شام آخر به شدت غمگین هستیم.

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شامل صحنه‌ای بود که به نظر می‌رسید بازآفرینی نقاشی معروف شام آخر لئوناردو داوینچی با یک مدل ترنسجندر و یک خواننده تقریباً برهنه به جای عیسی مسیح و حواریونش است. این نمایش موجی از انتقاد را در سرتاسر جهان سبب شد.

واتیکان در بیانیه‌ای که شنبه شب صادر کرد، گفت: «سریر مقدس از صحنه‌های خاصی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس غمگین شد و نمی‌تواند به صداهایی که در روزهای اخیر برای ابراز تأسف از توهین به بسیاری از مسیحیان و مؤمنان از ادیان دیگر بلند شد، نپیوندد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آزادی بیان، که بدیهی است نباید زیر سؤال برود، حد خود را در احترام به دیگران می یابد».

واتیکان نگفته است که چرا صدور بیانیه بیش از یک هفته طول کشیده است. پاپ فرانسیس روز جمعه با طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تماس گرفت و رئیس جمهور ترکیه گفت که دو رهبر در مورد مراسم افتتاحیه المپیک گفتگو کردند.

برگزارکنندگان پاریس 2024 دو روز پس از مراسم افتتاحیه بابت این صحنه عذرخواهی کردند در حالی که مدیر هنری پشت صحنه بارها گفته است که از نقاشی کتاب مقدس داوینچی الهام نشده است.

این خبر را در اسکای‌نیوز ببینید

نظر شما