شناسهٔ خبر: 68039639 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| مأموریت غیرممکن محسن‌نژاد و کار سخت میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای بختِ طلای کشتی ایران

مسابقات ۲ وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک پاریس بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی از ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی (۱۶:۳۰) به وقت ایران رسماً آغاز می‌شود که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

قرعه‌کشی ۲ وزن اول کشتی فرنگی عصر روز گذشته برگزار شد و نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند.

بر این اساس در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر می‌رود که به نظر نمی‌رسد کار دشواری مقابل این حریف داشته باشد، اما کار اصلی محسن‌نژاد در مرحله بعد آغاز می‌شود که در صورت گذر از این حریف باید با برنده کشتی میان کوین آرماس رودریگوئز از کوبا و کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مبارزه کند.

از بخت بد ژولامان شارشنبکوف، قهرمان قرقیزستانی این وزن نیز در گروه محسن‌نژاد حضور دارد و احتمال برخورد این دو کشتی گیر تا دیدار نیمه نهایی وجود ندارد.

اما این تمام ماجرا نیست چراکه در صورت شکست محسن‌نژاد در دیدار دومش، برنده‌اش برای حضور در فینال باید به مصاف شارشنبیکوف برود که اگر ببازد محسن‌نژاد حذف خواهد شد و اگر ببرد نماینده کشورمان در صورت پیروزی در مسابقات شانس مجدد برای کسب مدال برنز باید به مصاف این قرقیز کشتی بلد برود که نشان از سختی بی‌پایان کار محسن‌نژاد برای رسیدن به مدال المپیک دارد.

 

المپیک ۲۰۲۴| مأموریت غیرممکن محسن‌نژاد و کار سخت میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای بختِ طلای کشتی ایران

اما بدترین اتفاق ممکن برای حسن رنگرز و شاگردانش رویارویی بخت اول کسب مدال طلای المپیک تیم ملی کشتی فرنگی با حریف اصلی‌اش در دور دوم بود؛ جایی امین میرزازاده به عنوان رنک نخست سنگین‌وزن باید در فینالی زودهنگام به مصاف میخایین لوپز، دارنده ۴ مدال طلای المپیک و ۵ مدال طلای جهان برود.

غول کوبایی که بعد از قهرمانی در المپیک توکیو تقریباً در هیچ میدان رسمی روی تشک نرفته بود ناگهان فیلش یاد هندوستان کرد و هوای قهرمانی ۵ باره به سرش زد به همین دلیل دارای رنکنیگ نبود و از شانس بد بر اساس قرعه در گروه میرزاده قرار گرفت و در دور دوم به اذعان بسیاری از کارشناسان باید شاهد فینال زودهنگام سنگین‌وزن کشتی فرنگی باشیم. 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با آدام کون از آمریکا مبارزه می‌کند که به نظر می‌رسد کار چندان سختی برای عبور از سد این حریف نداشته باشد. وی در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف برنده میخایین لوپز دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا و لی از کره جنوبی می‌رود تا شاهد جذاب‌ترین رقابت این وزن در این مرحله باشیم.

میرزازاده در المپیک توکیو هم در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک و هیکی نابی از استونی هم در گروه میرزازاده قرار دارند که سختی کار او را برای رسیدن به مدال المپیک دوچندان می‌کند.

 

المپیک ۲۰۲۴| مأموریت غیرممکن محسن‌نژاد و کار سخت میرزازاده مقابل غول کوبایی/ بدشانسی برای بختِ طلای کشتی ایران

انتهای پیام/

نظر شما