شناسهٔ خبر: 68037671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

دستگیری نماینده اسرائیل در وی‌اودی‌ ایرانی

سینمایی «مانند کودکان» که به گفته مخاطبان محتوایی برخلاف منافع ملی و در تلاش برای تطهیر رژیم غاصب صهیونیستی دارد،‌ با انتشار در یکی از وی‌اودی‌های ایرانی در حال تبدیل شدن به اسب تروا بود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، «گاهی یک فیلم می‌تواند از سطح آگاهی عادی فراتر رفته و بر تمام اعتقادات ما موثر باشد.»

این‌ها جملات کارگردان مشهور سوئدی اینگمار برگمان است.

راحت‌ترین راه دسترسی مخاطب به آثار خارجی از طریق پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی است،‌ بر همین اساس بنابر پیگیری فارس از ساترا با پیگیری این مجموعه از دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای و تأیید هیئت کارشناسی کارگروه مبنی بر اینکه فیلم «مانند کودکان» بر خلاف مفاد قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت است، این فیلم از روی سکوی فیلیمو حذف شد.

پیش از این نیز سریال «حشاشین» به دلیل آنچه «تحریف تاریخ اسلام» و «ساخت مغرضانه سیاسی» خوانده شده بود از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی حذف شد.


سینمایی «مانند کودکان» ساخت کشور ایتالیا، آمریکا و بلژیک است،‌ لوریس لای کارگردانی و نویسندگی آن را و داهلیا هیمن عهده‌دار می‌باشند.

داستان این فیلم با محوریت رفاقت دو کودک فلسطینی و اسرائیلی روایت شده است، پاپ فرانسیس بعد از دیدن فیلم آن را نمود پایان جنگ و احقاق حق ملت اسرائیل دانست.

جامعه شناس آمریکایی جرج گربنر در نظریه پرورش بر این باور است که سینما، تلویزیون و رسانه‌ها می‌توانند واقعیت‌های اجتماعی را شکل دهند و نگرش‌های مردم نسبت به جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

او معتقد است که تماشای مکرر محتوای خاص و یا یکبار تماشای محتوایی با توانایی برانگیخته کردن احساسات می‌تواند به مرور زمان بر دیدگاه‌های اجتماعی و فرهنگی افراد تاثیر بگذارد.

کارشناس رسانه احمد مددی معتقد است که « جلوگیری از انتشار یک اثر به دلیل محتوایی در ضدیت با منافع و مفاهیم مورد نظر ما مشکلی را حل نکرده و مخاطب می تواند از دیگر فضاها به آن دسترسی داشته باشد، در واقع باید در فضای هنر تمامی حرف‌ها شنیده و برای مخالفت با اثر منافی با منافع ملی بحث کارشناسی شکل بگیرد.»

اما در مقابل کارشناس سینما محمد محمدی می‌گوید که «خانواده‌ها به دلیل اعتمادی که دارند به وی‌اودی‌های ایرانی مراجعه می‌کنند،‌ بسیاری هم حوصله مباحث کارشناسی را ندارند،‌ در نتیجه پلتفرم‌ها بیشتر باید فضایی امن باشند تا فضایی برای نشر همه آثار.»

دانلود

در سال 2020 دولت آمریکا طرح «شبکه پاک» را با پیشنهاد اندیشکده‌های آمریکایی تصویب کرد.

مطابق با این طرح دسترسی به محتوای چینی و استفاده از بازی‌ها، آثار و نرم افزارهای ساخت این کشور ممنوع شد.اتحادیه اروپا نیز با تصویب ماده ۱۱ منشور حقوق بنیادین اتحادیه اروپا (EU Charter of Fundamental Rights) برخی رسانه‌ها را به دلایل امنیت ملی مسدود و از انتشار برخی آثار در فضای سینما و رسانه این کشورها جلوگیری کرد.

نظر شما