شناسهٔ خبر: 68035597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تصاویری خصوصی از بمب‌افکن Tu-160؛ بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت روسیه تصاویری خصوصی از بمب‌افکن Tu-160؛ بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت روسیه

توپولف تو-۱۶۰ ملقب به «قوی سپید» (نام ناتو: بلک‌جک Blackjack) بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت بال متحرک ساخت شرکت توپولف در کشور روسیه (شوروی) است. این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به‌طور کلی قابل مقایسه با بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ لنسر است

صاحب‌خبر -
توپولف تو-۱۶۰  ملقب به «قوی سپید» (نام ناتو: بلک‌جک Blackjack) بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت بال متحرک ساخت شرکت توپولف در کشور روسیه (شوروی) است.
 
این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به‌طور کلی قابل مقایسه با بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ لنسر است در حالی که ابعاد آن بزرگتر است و ظرفیت حمل مهمات بیشتری دارد.
 
قیمت این بمب افکن نامعلوم است. این بمب افکن دارای قابلیت حمل بمب هسته‌ای و متعارف می‌باشد و آخرین بمب افکن استراتژیک ساخت شوروی است که بزرگترین هواپیمای جنگی، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیری است که تاکنون ساخته شده‌است.
 
تاکنون ۳۵ عدد از این بمب‌افکن ساخته شده و تولید این بمب افکن که در دوران شوروی آغاز شد هنوز در روسیه ادامه دارد. نیروی هوایی روسیه هم‌اکنون ۱۶ فروند توپولف-۱۶۰ را در خدمت رسمی خود دارد.
7
8
9
9
 
10
11
12
13
14
15
16

منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-200077

نظر شما