شناسهٔ خبر: 68035173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممنوعیت خرید و فروش مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خرید و فروش مسکن ملی ممنوع بوده و برای متخلفان جرم انگاری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محبوب حیدری عصر یکشنبه در جریان بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار داشت: به صورت هفتگی بازدید مستمر و مداومی را از سایت‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌دهیم که نشان می‌دهد پیشرفت پروژه‌ها مطلوب و چشمگیر است.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل ساخت نهضت ملی مسکن با تأمین زمین رایگان در شهرهای مختلف شروع شده و در اردبیل راه و شهرسازی متولی اصلی ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن فرآیند تأمین زمین و طراحی واحدها به همراه ثبت‌نام متقاضیان آغاز شد که از مجموع 123 هزار متقاضی، با پایش انجام شده در نهایت 36 هزار نفر به تأیید نهایی رسیده و از این تعداد نیز 29 هزار و 130 نفر موفق به واریز وجه اولیه شدند.

حیدری افزود: طرح نهضت ملی مسکن برخلاف طرح‌های گذشته از پشتوانه حمایتی بانک، آورده متقاضیان و زیرساخت‌های تأمین شده با همکاری دستگاه‌های مختلف برخوردار بوده و سعی بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان با توجه به حمایت متقاضیان این واحدها تکمیل و تحویل ثبت‌نام‌شدگان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای هر فرد 50 متر زمین با ارزش هر متر 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده که در صورت فروش مسکن ملی افراد متقاضی از این منابع بی‌بهره خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به پرداخت وام 18 درصد اشاره کرد و ادامه داد: 550 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان در این طرح است که هر فرد متقاضی در صورت فروش واحد خود از این مزایا نیز بی‌بهره شده و به نوعی متضرر خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن حق ندارند این سرمایه‌های دولتی که به آنها اختصاص یافته با نازل‌ترین قیمت به دلالان فروخته و از تهیه سرپناه مناسب خود را محروم کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل برخورد جدی دستگاه قضا را با بنگاه‌های غیرقانونی در معامله نهضت ملی مسکن یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با ورود به موقع و بهنگام این مشکل در استان برطرف شود.

انتهای پیام/131/.

نظر شما