شناسهٔ خبر: 68032703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جهاد دانشگاهی خبر داد؛

برگزاری دوره‌های توانمند سازی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها

زهرا سیفی

رییس جهاد دانشگاهی گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند در دوره‌های توانمندسازی جهاددانشگاهی شرکت کرده و وارد بازار کار شوند. نخبگان علمی کشور نیز می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مسلمی نائینی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس و شهادت اسماعیل هنیه گفت: رژیم اشغالگر قدس با ترور و به شهادت رساندن بسیاری روسا و فرماندهان جبهه مقاومت خیال می کند می تواند حماس و جبهه مقاومت را از بین ببرد ولی نمی داند که این اقدامات موجب تقویت جبهه مقاومت می شود.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار و با اشاره به سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی افزود: چهل و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی است، رهبر معظم انقلاب درباره جهاد دانشگاهی تاکید کردند، جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است.

رییس جهاد دانشگاهی به جلسه تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این مراسم توصیه‌ کردند که تمام مسوولان به صورت جهادی عمل کنند. ما همه موظف هستیم این فرهنگ را به جامعه معرفی کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با توجه به روی کار آمدن دولت جدید گفت: همان طور که در۴۴سال گذشته جهاد دانشگاهی معین دولت های دیگر بوده اینجا نیز در خدمت دولت جدید است تا ظرفیت نهفته داخل کشور را شکوفا کند.

وی با اشاره برخی اقدامات جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی امروز بیش از ۶۴۰ نوع تولید علم دارد که دولت‌ها می‌توانند به خوبی از این علوم استفاده کرده و وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف دولتی را موظف به خریداری محصولات جهاددانشگاهی کنند تا هم درآمدی برای جهاد ایجاد شود و هم از محصولات تولید داخل استفاده شود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به حذف کرسی جهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در حال پیگیری این مسئله هستیم و با گفت‌وگو با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امیدواریم کرسی جهاد در شورا را دوباره به دست آوریم.

مسلمی‌نائینی با اشاره به بودجه اندک جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه بودجه‌ای در مضیقه قرار دارد و به همین دلیل به سمت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران اقدام کرده است. طی یک سال و نیم گذشته مشارکت خوبی با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی داشته‌ایم که ثمرات آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد. امروز شرکتی با عنوان بینافارمد با همکاری جهاددانشگاهی و بخش خصوصی به تولید انبوه چهار داروی ویژه ترک اعتیاد، کبد چرب، آلزایمر و لاغری اقدام کرده است. البته این شرکت هفته گذشته به عنوان شرکت دانش بنیان معرفی شد.

رییس جهاد دانشگاهی درباره توانمندی های جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال دانش آموختگان و لزوم استفاده دولت چهاردهم از این ظرفیت ها نیز گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند دوره‌های توانمندسازی را در جهاددانشگاهی طی کنند و وارد بازار کار شوند. همچنین، در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز نخبگان علمی کشور می‌توانند در دوره‌های توانمندسازی جهاددانشگاهی شرکت کنند.

نظر شما