شناسهٔ خبر: 68032281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رئیس‌جمهور آمریکا در پی تشدید تنش میان ایران و اسرائیل:

امیدوارم ایران کوتاه بیاید!

رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به خویشتن‌داری و «کوتاه آمدن» ایران ابراز امیدواری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد ایران با وجود تهدیدش برای گرفتن انتقام ترور «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در تهران، از خود خویشتنداری نشان دهد.

همزمان با تشدید تنش‌ها و افزایش  نگرانی‌ها از حمله ایران به اسرائیل و پاسخ تهران به ترور «اسماعیل» رئیس دفتر سیاسی حماس، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به «کوتاه آمدن» ایران ابراز امیدواری کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایران با وجود تهدیدش برای گرفتن انتقام ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، از خود خویشتن‌داری نشان داده و از عملی کردن تهدید خود دست بکشد.

«اسماعیل هنیه» پس از حضور در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور ایران در محل اقامتش در تهران، هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

ترور مقام ارشد حماس در تهران و همچنین «فواد شکر» فرمانده حزب‌الله در ضاحیه جنوبی، نگرانی‌ها از پاسخ تهران و مقاومت را افزایش داده است. در این بین، بایدن در واکنش به پرسشی درباره اینکه آیا ایران از تصمیمش مبنی بر پاسخ و مجازات سخت تل‌آویو صرف‌نظر می‌کند، در پاسخی کوتاه مدعی شد: «امیدوارم. نمی‌دانم»!

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» در پاسخ به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت که واکنش تلافی‌جویانه تهران همانطور که رهبر ایران تاکید کرده است، بسیار سخت و تاثیرگذار خواهد بود.

پنتاگون روز جمعه مدعی شد که با هدف تقویت مواضع دفاعی در خاورمیانه در واکنش به تهدید ایران علیه اسرائیل، جنگنده‌ها و ناوهای بیشتری را به منطقه اعزام خواهد کرد.

اظهارنظر بایدن در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت، لبنان را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.

هشدارهای مسافرتی در حالی صادر شده است که در روزهای اخیر، بسیاری از شرکت‌های هوایی بین‌المللی نیز از بیم پاسخ ایران و حزب‌الله لبنان به ترور اسماعیل هنیه و همچنین فواد شکر، پروازهای خود به مقصد اسرائیل را لغو کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان بامداد امروز در حملاتی، مناطق شمالی اسرائیل را زیر آتش سنگین موشکی قرار داد. منابع عبری گزارش دادند که در پی موشک‌باران گسترده از سوی جنوب لبنان، آژیرهای خطر در مناطق شمالی اسرائیل در مجاورت مرز لبنان به صدا درآمده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما