شناسهٔ خبر: 68030821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به بهانه برگزاری ال‌کلاسیکوی تابستانی در ورزشگاه فینال جام جهانی ۲۰۲۶/ اطلاعات و معرفی مت لایف آمریکا

ال‌کلاسیکوی دوستانه در استادیومی برگزار شد که قرار است از فینال جام جهانی ۲۰۲۶ میزبانی کند.

صاحب‌خبر -

ال‌کلاسیکوی دوستانه تابستانی در استادیوم مت‌لایف آمریکا برگزار شد و بارسلونا با دو گل پائو ویکتور به برتری ۲-۱ دست پیدا کرد و تک گل رئال مادرید را هم نیکو پاس به ثمر رساند. اما بد نیست که در مورد استادیوم بزرگ و مجهز مت‌لایف که قرار است از فینال جام جهانی ۲۰۲۶ میزبانی کند بیشتر بدانیم.

جام‌جهانی ۲۰۲۶ اولین دوره از این مسابقات با حضور ۴۸ تیم خواهد بود و آمریکا، کانادا و مکزیک میزبانان این دوره از رقابت‌ها خواهند بود و مکزیک هم اولین کشوری‌ست که برای سومین مرتبه بعد از سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ از این مسابقات میزبانی می‌کند. در آمریکا شهرهای نیویورک، دالاس، کانزاس‌سیتی، هیوستن، آتلانتا، لس‌آنجلس، فیلادلفیا، سیاتل، سان‌فرانسیسکو، بوستون و میامی، در کانادا شهرهای ونکوور و تورنتو و در مکزیک شهرهای مکزیکوسیتی، منتری و گوادالاخارا میزبان این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی خواهند بود. به این ترتیب آمریکا با ۱۱ شهر بیشترین سهم در میزبانی را خواهد داشت، مکزیک در ۳ شهر میزبان خواهد بود و کانادا در ۲ شهر برای نخستین مرتبه از این تورنمنت میزبانی خواهد کرد

بحث زیادی بر سر انتخاب میزبان بازی فینال به وجود آمده بود و در نهایت استادیوم مت‌لایف با انتخاب فیفا از فینال بزرگترین رویداد فوتبالی جهان میزبانی خواهد کرد.

استادیوم مت‌لایف، واقع در ایست رادرفورد نیوجرسی، خانه نیویورک‌جتز و نیویورک فوتبال جاینتز است و با ظرفیت ۸۲۵۰۰ نفر یکی از بزرگترین استادیوم‌های NFL است. این استادیوم به عنوان یک شگفتی در معماری شناخته می‌شود و با ترکیب معماری سنتی و مدرن و مدیریت قوی و تکنولوژی به‌روز، تبدیل به یکی از بزرگترین و مهمترین استادیوم‌های ورزشی دنیا شده است.

به بهانه برگزاری ال کلاسیکوی تابستانی در ورزشگاه فینال جام جهانی 2026/ اطلاعات و معرفی مت لایف آمریکا

استادیوم مت‌لایف از زمان بازگشایی در سال ۲۰۱۰ میزبان بیش از ۶۰۰ رویداد اصلی و ۳۰۰۰ رویداد ویژه بوده و از مهم‌ترین رویدادهای برگزار شده در این استادیوم می‌توان به اولین بازی در فضای باز و سرد سوپربول ۴۸، رسلمانیا ۲۹ و ۳۵، فینال کوپا آمریکا سنتناریو، بازی ارتش و نیروی دریایی ۲۰۲۱، کنسرت‌های بسیار، بازی‌های فوتبال دانشگاهی و مسابقات بین‌المللی فوتبال اشاره کرد. این استادیوم با هزینه ساخت سرسام‌آور ۱.۶ میلیارد دلاری، در زمان تکمیل به عنوان گران‌ترین ورزشگاه در کشور و جهان ظاهر شد.

استادیوم مت‌لایف ۹ بار توسط بیلبورد به عنوان «پردرآمدترین استادیوم سال» و توسط استادیوم‌بیزینس به عنوان «استادیوم سال ۲۰۱۷» انتخاب شد. این استادیوم در سال ۲۰۲۱ تبدیل به اولین استادیوم NFL شد که به چارچوب کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی «ورزش برای اقدام اقلیمی» ملحق شد که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی (GHG) است. استادیوم مت‌لایف چراغ راه آگاهی محیطی است و از ترکیب مواد سازگار با محیط زیست در ساخت آن گرفته تا سیستم روشنایی LED کم مصرف، در تلاش است تا ردپای کربن را به حداقل برساند. تلاش‌های مدیران این استادیوم به درستی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در سال ۲۰۰۹ شناسایی شد و عنوان «سبزترین ورزشگاه» در NFL به آن داده شد.

استادیوم مت‌لایف اولین استادیوم NFL بود که در سال ۲۰۱۳ گواهینامه SAFETY Act را توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دریافت کرد و به مدت ۹ سال متوالی رتبه ۱ ایمنی را در مجله «سکیوریتی ۵۰۰» کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

به بهانه برگزاری ال کلاسیکوی تابستانی در ورزشگاه فینال جام جهانی 2026/ اطلاعات و معرفی مت لایف آمریکا

به بهانه برگزاری ال کلاسیکوی تابستانی در ورزشگاه فینال جام جهانی 2026/ اطلاعات و معرفی مت لایف آمریکا

نظر شما