شناسهٔ خبر: 68030613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار یزد خبر داد؛

راه‌اندازی خانه کتاب در کارخانه جنوب یزد/ فعالیت شبکه مروجین کتاب

یزد- شهردار یزد گفت: خانه کتاب یزد با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه با اعتبار ۸ میلیارد ریال در ساختمان تاریخی کارخانه جنوب یزد راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایجاد دغدغه و حساسیت در خانواده‌ها نسبت به مسئله مطالعه و انس با کتاب از جمله راه‌کارهای کارآمد برای ترویج فرهنگ مطالعه به شمار می‌آید.

وی افزود: در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای سال جاری، موضوع کتاب را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برای ایجاد فضایی متمرکز و تخصصی در این حوزه، خانه کتاب را تأسیس کرده است.

وی ادامه داد: این مرکز با مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب در سه بخش اصلی شامل بخش عملیات کتاب شامل نقد کتاب، معرفی کتاب، پویش‌ها و برگزاری مسابقات کتاب، بخش شبکه مروجین کتاب شامل سفیران کتاب و نخبگان کتاب و بخش کنش‌گری کتاب شامل تورهای کتاب، هسته‌های کتاب و نسل‌های کتاب فعالیت می‌کند.

شهردار یزد گفت: برای بهبود فضای موجود برای برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، گعده و دورهمی شاعران یزد، جشنواره‌های شعر و دوره‌های کارگاهی شعر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اقدام به ایجاد سقف متحرک برای ساختمان خانه شعر و ادب کرده است که این اقدام امکان استفاده از فضای حیاط را در تمامی فصول سال فراهم می‌کند.

نظر شما