شناسهٔ خبر: 68030160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحویل ۷۶۰ واحد مسکونی به مددجویان بوشهری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از ساخت و تحویل ۷۶۰ واحد مسکونی به مددجویان این نهاد در یک سال گذشته خبر داد و گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن یک‌هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برای مددجویان ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس روشن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر رسالت این نهاد شناسایی و رسیدگی به نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی و خودکفایی آنها دانست و اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوع دوستی در جامعه از دیگر اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه 16 درصد از خانواده‌های استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، گفت: 42 هزار و 464 خانواده استان بوشهر از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند و جمعیت تحت پوشش این نهاد 89 هزار و 500 نفر معادل 8 درصد جمعیت این استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه 52 درصد خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانواده هستند، اضافه کرد: تعداد کل سالمندان تحت پوشش این نهاد 21 هزار و 895 نفر هستند که 13 هزار و 137 نفر روستایی و مابقی شهری است.

روشن با اشاره به پرداخت 155 میلیارد تومان مستمری به 38 هزار و 180 خانوار مددجو استان بوشهر خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 387 خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر مشمول بیمه اجتماعی هستند و پس از پرداخت حداقل 10 سال حق بیمه مشمول دریافت بازنشستگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون به‌صورت متوسط 18 میلیون ریال بازنشستگی به 98 مشمول بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود، اضافه کرد: در سال قبل 78.4 میلیارد ریال به عنوان حق بیمه در تأمین اجتماعی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون یک‌هزار و 128 مددجو این نهاد فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد: این خانوارها شرایط دریافت مسکن دارند که در قالب‌های مختلف در حال پیگیری است.

روشن با اشاره به ثبت‌نام 450 خانوار مددجو کمیته امداد استان بوشهر در طرح ملی نهضت مسکن اضافه کرد: در یک سال گذشته 760 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در قالب ساخت و خرید تحویل شده است.

وی تعمیرات و فضای جانبی واحدهای مسکونی مددجویان را 326 طرح اعلام و تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن یک‌هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان برای مددجویان ساخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی 200 میلیون تومان کمک بلاعوض و 350 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، سامانه تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات ساعت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/190/

نظر شما