شناسهٔ خبر: 68026240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه آق قلا در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

ایام شهادت امام حسین(ع) را تعظیم کنیم/ محبت اهل بیت(ع) انسان را تزکیه روح می‌دهد

امام جمعه آق قلا گفت: پیامبر(ص) بسیار به اهل بیتش بها داده است. این ماه ایام شهادت امام حسین(ع) است، باید همانند میلادش این ایام را نیز تعظیم کنیم؛ اینها از شعائر الله است که باید آن را گرامی داشت.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آخوند شیخ عبدالرزاق رهبر امام جمعه و مدیر مجتمع علوم دینی عرفانی آق قلا در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد،به محبت اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و احادیث نبوی اشاره کرد و گفت:خداوند می فرماید، ای پیامبر به امتت بگو من برای تبلیغ رسالتم مزدی جز محبت اهل بیت(ع) نمی خواهم.

وی افزود: اگر ما جامعه مسلمانان نسبت به اهل بیت(ع) محبتی داشته باشیم، هم رسول اکرم (ص) از ما راضی خواهد شد و هم به دستور الهی عمل کرده‌ایم.

آخوند رهبر گفت: ایمان شخص کامل نیست، مادامی که محبت رسول اکرم(ص) در قلب او از مالش، جانش و اولاد و پدر و مادرش عزیزتر نباشد؛ محبت قرآن، محبت رسول اکرم(ص) و محبت اهل بیت(ع) انسان را تزکیه روح می‌دهد.

وی افزود: در رأس اهل بیت(ع) حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و حسنین هستند که در عرف اسلامی به آنها اهل کسا می‌گویند و  پیامبر(ص) برای آنها دعا کرده است و از محبت نسبت به آنها به عنوان سفینه النجاة یاد کرده است.

امام جمعه آق‌قلا اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در بین اهل بیت(ع) حسنین را خیلی دوست می‌داشت و از ایشان به عنوان سرور جوانان اهل بهشت یاد می‌کند و در جای دیگری می گوید حسین(ع) از من است و من از حسینم.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) بسیار به اهل بیتش بها داده است. این ماه ایام شهادت امام حسین(ع)  است، باید همانند میلادش این ایام را نیز تعظیم کنیم؛ اینها از شعائر الله است که باید آن را گرامی داشت و به ایشان بها بدهیم.


انتهای پیام/
 

نظر شما