شناسهٔ خبر: 68025512 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معزی مطرح کرد؛

زلزله فرهنگی می‌تواند بنیادهای فکری را ویران سازد

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بیان اینکه دشمن با ابزارهای متعدد تبلیغاتی سعی دارد ایمان و امید را در جوانان کاهش دهد، گفت: زلزله فرهنگی، می‌تواند بنیادهای فکری و اندیشه‌ای را ویران سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان سمنان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این دیدار ضمن استماع گزارشات دریافتی به ارائه رهنمودهای لازم در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در این سازمان مردم نهاد پرداخت. وی در این دیدار بر لزوم برنامه‌ریزی مبتنی بر اهداف و برآمده از اسناد بالادستی، تاکید کرد.

در این دیدار که در ساختمان صلح برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین معزی به ارائه نکاتی در خصوص چگونگی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی پرداخت و بر لزوم نوآوری و خلاقیت در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این استان را مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت اجرای برنامه‌های خلاقانه فرهنگی در این جمعیت تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به تشریح فعالیت‌های فعالیت‌های هلال احمر در ابعاد مختلف امداد، سلامت، داوطلبی، جوانان و.. پرداخت و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر آمده از اهداف جمعیت هلال احمر باشد.

آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟

نماینده ولی فقیه در این بخش به بازخوانی اهداف جمعیت هلال احمر پرداخت و با طرح این پرسش که آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟ گفت: جمعیت هلال با توجه به اهداف خود باید در ابعاد مختلف امدادی، فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگ داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزارهای متعدد تبلیغاتی سعی دارد ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی کاهش دهد، تصریح کرد: زلزله فرهنگی، می‌تواند بنیادهای فکری و اندیشه‌ای را ویران سازد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ادامه داد: خنثی‌سازی این توطئه‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی ممکن است، بایستی با بهره‌گیری از ابزارهای کارآمد و نگاه خلاقانه به منظور خنثی‌سازی این نقشه‌ها را خنثی ساخت.

وی هلال احمر را در این عرصه مسئول دانست و با لزوم برنامه‌ریزی در این بخش تاکید کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش فرهنگ را یک اولویت در جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: مسئله امداد، یک موضوع فرهنگی است، احسان و نیکی کردن، یک مصداق فرهنگی است. موضوعاتی همچون اکرام و کرامت انسان‌ها، به سلامت مردم اندیشیدن، ایجاد صلح و صفا و صمیمیت و برادری در جامعه نمونه‌های از مسائل فرهنگی در جمعیت هلال احمر هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به مقاومت و ایستادگی مردم غزه نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد هستیم حملات بسیار سنگینی از سوی دشمنان، برای نابود ارزش‌های اسلامی صورت می‌پذیرد، شهادت شهید هنیه شهید مقاومت که مهمان سرزمین اسلامی ما بود، یکی از این جنایات است.

هدایت و نظارت وظیفه حوزه نمایندگی

جایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه و شرح وظایف مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها از دیگر نکاتی بود که نماینده رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آن تاکید کرد. وی در این بخش بر تعامل میان بخشی در جمعیت هلال احمر تاکید کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب با تاکید بر دو وظیفه هدایت و نظارت در حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: این حوزه مرجع و ملجا در جمعیت هلال احمر است. مرجع پاسخ به موضوعات فرهنگی و شرعی و ملجا به معنا پناهگاه است.

تقویت کانون طلاب، نقویت روحیه امید و مسئولیت‌پذیری، تاکید بر توجه به نیاز مستمندان از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده ولی فقیه در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه به علمای، فقها، ادبا و شعرای نامدار استان سمنان نیز اشاره کرد و با توجه به موقعیت استراتژیک این که در مسیر جاده‌ای حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام قرار دارد، گفت: استان سمنان تاریخی ۵۰۰۰ ساله دارد. این استان دارای ادبیات و فرهنگ غنی و ریشه‌دار است.

نماینده رهبر معظم اهداف هلال احمر بر مردمی‌بودن جمعیت هلال احمر نیز تاکید کرد و برگزاری انتخاب آتی در این مجموعه را نیز نشانه این مهم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار اجرای طرح‌های همچون طرح نیابت را نیز مثبت ارزیابی کرد و از مسئولان حاضر قدردانی کرد.

حسین درخشان، مدیرعامل و حجت الاسلام نطنزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان سمنان نیز به ارائه گزارشاتی پرداختند. در این گزارشات به موضوعاتی همچون تعامل میان بخشی، برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته در این استان و ایجاد ارتباطات مستمر با نهادهای فرهنگی، اجرایی دیگر استان اشاره شد.

نظر شما