شناسهٔ خبر: 68024319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی در استان مرکزی تشکیل می‌شود

منیرالسادات جان بزرگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تشکیل اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی در گردهمایی هنرمندان فعال بخش صنایع‌دستی هدف از تشکیل این تعاونی‌ها را افزایش توانمندی  و سازماندهی و افزایش میزان مشارکت هنرمندان در حفظ و احیا صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ذکر کرد.

مرادی نراقی با اشاره به اینکه راه اندازی شرکتهای تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بهترین راه حل برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد اظهارکرد: اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی وظیفه آموزش، برگزاری نمایشگاهها، بازارچه‌های صنایع‌دستی، نظـارت و پیگیری مشکلات تعاونی‌های صنایع‌دستی را برعهده دارد.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد: بااختیاراتی که به این اتحادیه داده می‌شود، صدای گویای هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش باشند و مشکلات صنفی این اتحادیه را پیگیری و حل کنند.

او افزود: با عنایت به آموزه‌های دینی و تجربه موجود، کار جمعی بازده و بازخوردهای مناسبی درپی خواهد داشت و شایسته است این توانمندی و راهکار در خصوص رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز بکار بسته شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تعداد اعضا این تعاونی را حداقل 21 نفر عنوان کرد و از نحوه ثبت و شکل‌گیری تعاونی صنایع‌دستی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در جلسه آتی رای‌گیری و انتخاب اعضا انجام خواهد شد.

در پایان جلسه فرم‌های عضویت بین اعضای حاضر توزیع شد.

انتهای پیام/

نظر شما