شناسهٔ خبر: 6802112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

ارتش و نیروهای مردمی یمن دو پایگاه نظامی سعودی را تصرف کردند

صاحب‌خبر -

ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن پایگاه نظامی «وادی جاره» عربستان در منطقه «الخوبه» و پایگاه نظامی «جلاح» در جازان را تصرف کرده و چندین نظامی سعودی را به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیروهای ارتش مقاومت مردمی پایگاه وادی جاره در الخویه در خاک عربستان را تصرف کرده و به قله‌های «الفخیده» مسلط شدند. خبرها حاکی است نظامیان سعودی دقایقی پس از آغاز درگیری با برجای گذاشتن تجهیزات، مهمات و اسلحه خود متواری شدند.
در همین رابطه ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور موفق شدند پایگاه نظامی «جلاح» در جازان عربستان را نیز به کنترل خود در آوردند.
بر اساس این خبر تعدادی از نظامیان سعودی کشته و در کمیته‌های مردمی و ارتش یمن همچنین بر بخش‌هایی از تپه‌های این منطقه تسلط پیدا کردند.
طی روزهای گذشته کمیته‌های مردمی یمن مرکز نظامی «القائم» عربستان پایگاه نظامی حلاج را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داده بودند.
در همین حال ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 20 موشک و ده‌ها گلوله خمپاره به سوی پایگاه نظامی «المعراب» در شهر جیزان عربستان شلیک کردند.
بر اساس این گزارش، یگان توپخانه‌ای ارتش یمن منطقه «غرف الشیخ» جیزان را با چندین موشک درهم کوبیدند و مناطق «العین»، «کارخانه سیمان»، «‌ام شیخ،» «قزع»، «الدخان» و «خط المعطن» در جیزان را با موشک هدف قرار دادند.
پایگاه نظامی «علیب در ظهران عربستان» نیز با 20 موشک هدف قرار گرفت که در این موشک‌باران یک انبار اسلحه و مهمات و یک خودرو نظامی منهدم شد و تعداد زیادی از نظامیان سعودی زخمی شدند.
در همین راستا ارتش و کمیته‌های مردمی در عدن توانستند تعداد زیادی از نیروهای وفادا به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن کشته و تعداد زیادی از آن‌‌ها به اسارت ارتش یمن در آمدند.
آمادگی ارتش یمن برای حمله موشکی به پایتخت‌‌های کشورهای متجاوز
ارتش و جنبش انصارالله یمن آماده ورود به مرحله «گزینه‌های راهبردی» برای پاسخگویی به تجاوزات و کشتار مردم بی‌دفاع می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری صعده پرس، با توجه به تفویض اختیار از سوی همه گروه‌ها و احزاب سیاسی به «عبدالملک الحوثی» برای پاسخ قاطع به این تجاوزات، بزودی سامانه موشکی جدید و پیشرفته‌ای که همه پایتخت‌های کشورهای عربی خلیج فارس را در تیررس خود دارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. براساس این خبر، بزودی اخبار سلاح‌هایی که توسط جنبش انصارالله ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد همه را شگفت زده خواهد کرد.
این پایگاه خبری در ادامه افزود: جنبش انصارالله یمن که از تجربه شش جنگ تا پیش از تجاوز عربستان به این کشور برخوردار بهره می‌برد، پیش از این نیز چندین سامانه موشکی با نام‌های «الثاقب» و «الزلزال» 1 و 2 را به مرحله تولید و استفاده رسانده و پیشرفت‌های زیادی در ساخت اینگونه سلاح‌های پیشرفته بدست آورده است.
از سوی دیگر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن با بیان این که عربستان دشمن ملت یمن است اعلام کرد که منصور هادی دیگر جایی در یمن ندارد و باید محاکمه شود.
وی اقدامات انصارالله یمن در انجام حملات موشکی به عربستان را در چارچوب دفاع از یمن دانست.

نظر شما