شناسهٔ خبر: 68019734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری در گفت‌وگو با تقریب:

امام حسین(ع) به عنوان پاره تن رسول خدا(ص) همواره مورد احترام خاص شیعه و سنی است

نماینده سابق مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) همواره مورد احترام خاص شیعه و سنی به عنوان پاره تن رسول خدا(ص) است و بی‌احترامی به ایشان پیامبر اسلام(ص) را اذیت می‌کند.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین جوادمجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) امام سوم شیعیان است امام با وجود اینکه اهل‌سنت ایشان را به عنوان امام نمی‌شناسند اما به عنوان نوه رسول خدا(ص) برای امام حسین(ع) احترام قائل هستند.

وی تصریح کرد: براساس منابع اهل سنت، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند و نحو برخورد رسول خدا(ص) با امام حسن و حسین بیانگر این است که اهل‌بیت به صورت عام و حضرت سیدالشهدا(ع) به صورت خاص عامل وحدت بین شیعه و سنی هستند.

نماینده سابق مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) همواره مورد احترام و محبت حضرت محمد(ص) بوده و ایشان عنایت خاصی به حضرت سیدالشهدا(ع) داشتند که در منابع سنی و شیعه به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: با وجود اینکه امام حسین(ع) با آن مظلومیت و هتک حرمت به خود و خانواده‌اش به درجه شهادت نائل شد اما همواره مورد احترام خاص شیعه و سنی به عنوان پاره تن رسول خدا(ص) است و بی‌احترامی به ایشان پیامبر اسلام(ص) را اذیت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری بیان کرد: بی‌تردید مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) و ظلمی که در حق ایشان شد سبب شد که امام حسین(ع) در انحصار شیعه نباشد بلکه تمامی مسلمانان و آزادگان عالم که اصلا مسلمانان هم نبودند از امام حسین(ع) الگو گرفتند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بزرگان سیاسی مانند گاندی در هندوستان اذعان دارد که من مبارزه با ظلم را از امام حسین(ع) آموختم و بنابراین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تمامی مذاهب و فرق اسلامی و غیراسلامی به عنوان الگو مطرح است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هم اکنون تمامی آزادی خواهان دنیا می توانند زیر خیمه امام حسین(ع) قرار گیرند و ایشان را به عنوان سرمشق قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما