شناسهٔ خبر: 68019159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عین‌اللهی مطرح کرد؛

لزوم تزریق واکسن سرخک در پایانه‌های مرزی برای افراد بالای ۶۵ سال

وزیر بهداشت گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بالای ۶۵ سال که دچار نقص ایمنی هستند، باید در پایانه‌های مرزی اربعین واکسن سرخک دریافت کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، بهرام عین اللهی، در خصوص لزوم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر افزود: در تمامی پایانه‌های مرزی گروه‌ها و نیروهای بهداشتی و درمانی حضور دارند تا زائرین را در زمان رفت و برگشت مورد پایش قرار دهند و خدمات بهداشتی را عرضه کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون سرخک و سرخچه در پایانه‌های مرزی برای افراد بالای ۶۵ سال یا دچار نقص ایمنی، الزامی است.

عین اللهی با اشاره به فعالیت پشه آئدس در کشور عراق ضمن ابراز نگرانی نسبت به مبتلا شدن زائران ایرانی بیان کرد: با توجه به اینکه پشه آئدس در این کشور گزارش شده امکان انتقال بیماری وجود دارد و در صورتی که فعالیت جوی تغییر کند امکان رشد و تکثیر پشه است.

وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون با توجه به گرمایی که پایدار است، امکان رشد تخم‌ها وجود ندارد؛ چون این تخم‌ها در صورت بارندگی و رطوبت باز می‌شوند و در کشور هم در یک هفته اخیر پیشرفتی از این بیماری گزارش نشده است.

عین اللهی با بیان اینکه در سه پایانه مرزی خسروی، شلمچه و مهران بیمارستان‌های مجهز برای ارائه خدمت درمانی به مردم دایر شده است، گفت: برای جلوگیری از گرمازدگی مردم با امکانات سرمایشی خوب بیمارستان‌های مجهز احداث شده است و مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت افزود: هر کدام از این بیمارستان‌ها قریب به ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت دارند و می‌توان از حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما