شناسهٔ خبر: 68018924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خطیب مسجدالاقصی: مسلمانان، تحت اشغال از آزادی عبادت برخوردار نیستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که تحت اشغال رژیم صهیونیستی، مسلمانان به هیچ وجه از آزادی عبادت برخوردار نیستند و در رابطه با ابراز عقاید خود تحت فشارهای خودسرانه قرار می گیرند.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شیخ «عکرمه صبری»، امام و خطیب مسجد الاقصی در بخش شرقی بیت المقدس اشغالی پس از آن که نیروهای رژیم صهیونیستی وی را به اتهام دعا برای برای شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خطبه های نماز جمعه بازداشت سپس آزاد کردند، با این خبرگزاری گفت و گو کرده است.

شیخ صبری در گفت و گو با آناتولی، ضمن اعلام این که رژیم صهیونیستی تحقیقات را درباره نماز جمعه مسجد الاقصی آغاز کرده که مربوط به اتهام های ساختگی و بی پایه و اساس علیه وی می باشد، توضیح داد که برای مقامات اطلاعاتی این رژیم تاکید کرده که خطبه نماز جمعه یک موضوع مذهبی بوده و هیچ گونه تحریکی در آن نبوده در حالی که نمازگزاران نیز بی سر و صدا وارد مسجد شده و بی سر و صدا از آن خارج شدند.

خطیب مسجد الاقصی با بیان این که به مقامات رژیم صهیونیستی اطلاع داده که قانون شکنی نکرده و تکبیرهای نمازگزاران نیز بیانگر احساسات مذهبی است، تایید کرد که تحقیقات بدون نتیجه بوده و سازمان اطلاعات این رژیم هنگامی که نتوانسته وی را به هر اتهامی محکوم کند، به پلیس دستور داد تا یک تصمیم اداری در این باره صادر کند.

شیخ صبری ضمن اعلام این که پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته از ورود وی به مسجد الاقصی به مدت یک هفته با امکان تمدید شش ماهه آن جلوگیری کند، تاکید کرد: مسلمانان، تحت اشغال به هیچ وجه از آزادی عبادت برخوردار نیستند و مردم در رابطه با ابراز دیدگاه های خود در معرض فشارهای خودسرانه قرار می گیرند.

شایان ذکر است که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دیروز خطیب مسجد الاقصی را به دنبال آن که در خطبه های نماز جمعه شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت، در منزل خود در بیت المقدس اشغالی و به اتهام تحریک فلسطینیان بازداشت کردند.

در همین راستا نیز، «حمزه قطینه»، وکیل مدافع خطیب مسجد الاقصی ضمن تاکید بر این که دستور بازداشت در جلسه بررسی سلب مجوز اقامت شیخ صبری گرفته شده و وی پس از محاصره منزل خود در محله «الصوانه» بیت المقدس اشغالی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شد، اعلام کرد: خطیب مسجد الاقصی به اتاق شماره چهار مرکز بازجویی «المسکوبیه» انتقال یافت.

ساعاتی پس از آن نیز، «خالد زبارقه»، وکیل مدافع فلسطینی تایید کرد که پلیس رژیم صهیونیستی خطیب مسجد الاقصی را آزاد نموده با این حال، یک دستور اداری مبنی بر جلوگیری از ورود وی به این مسجد تا یک شنبه آینده صادر کرده که امکان دارد برای مدت شش ماه تمدید شود.

این در حالی است که بر اساس فایل تصویری منتشر شده، پس از آن که شیخ صبری از بلندگوهای مسجد الاقصی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای وی رحمت الهی مسئلت کرد، بیش از 25 هزار نمازگزار حاضر در مسجد تکبیر سر دادند و در ادامه نیز برای شهید هنیه، نماز میت به صورت غیابی اقامه شد.

یادآور می شود که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه، ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما