شناسهٔ خبر: 68017333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

شنبه تا سه‌شنبه اوج قدرت‌نمایی مونسون در هرمزگان

کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان از تشدید فعالیت سامانه بارشی موسوم به مونسونی در هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرضیه سی‌سی پور ، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی مونسونی در روزهای اخیر مناطق مختلفی از استان هرمزگان از جمله بشاگرد، فارغان حاجی‌آباد و بستک را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: در این مناطق شاهد بارش های شدید، اما کوتاه مدتی بودیم و انتظار می‌رود در هفته جاری این بارش‌ها ادامه یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان، گفت: تقویت این سامانه از امروز شروع شده و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، بر همین اساس هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی تمدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه همواره مردادماه اوج فعالیت سامانه مونسونی است، تصریح کرد: سامانه مونسونی از امروز تا سه‌شنبه خیلی خوب خود را نشان خواهد داد و مناطق مختلف استان به ویژه در غرب استان از جمله بستک، بندرلنگه و ارتفاعات شهرستان، بندر خمیر و ارتفاعات شهرستان، شمال استان در حاجی آباد و بشاگرد تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

سی‌سی پور گفت: مشخصه این سامانه علاوه بر بارش‌های شدید لحظه‌ای، تندباد لحظه‌ای همراه با تگرگ، رعد و برق و سیلاب محلی خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه تا سه‌شنبه فعال است، اما احتمال وجود دارد در هفته آینده نیز ابن بارش‌ها در سطح استان وجود داشته باشد و ممکن است در محدوده تنگه هرمز و غرب بندرعباس نیز شاهد تندباد، گرد و غبار و مواج شدن دریا در محدوده شرق تنگه هرمز باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش دما در استان نخواهیم داشت، گفت: انتظار می‌رود در هفته جاری وضعیت دما ثابت و حتی در برخی مناطق دما به زیر 40 درجه نیز کاهش یابد./تسنیم

نظر شما