شناسهٔ خبر: 68016358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هشدار افزایش دمای هوای تهران و خطر گرمازدگی هشدار افزایش دمای هوای تهران و خطر گرمازدگی

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از دوشنبه تا پنج شنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد) تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران پیش‌بینی می‌شود که افزایش نسبی اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV)، خطر گرمازدگی به‌ویژه برای گروه‌های حساس و اطفال و سالمندان، افزایش مصرف برق

صاحب‌خبر -

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از دوشنبه تا پنج شنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد) تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران پیش‌بینی می‌شود که افزایش نسبی اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV)، خطر گرمازدگی به‌ویژه برای گروه‌های حساس و اطفال و سالمندان، افزایش مصرف برق و آب، امکان صدمه به محصولات باغی و زراعی، امکان آسیب به دام و طیور و زنبور‌های عسل، امکان صدمه به بعضی تاسیسات و تجهیزات صنعتی را در پی دارد.

به گزارش ایسنا، طی سه شنبه و چهارشنبه بین ساعات بعد از ظهر تا شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران پرهیز از تردد در ساعات میانه روز به‌ویژه برای گروه‌های حساس و اطفال و سالمندان، محافظت از پوست و چشم در مقابل اشعه مضر خورشید، انجام کار در فضای باز ترجیحا در ساعات عصر و شب یا ابتدای صبح، مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کاهش تردد خودرو‌های شخصی، کاهش تولید گرما و کاهش مصرف سوخت، تنظیم دور آبیاری جهت افزایش رطوبت در سطح باغات و تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، احتیاط در برج‌ها و تاسیسات مرتفع و محافظت جهت جلوگیری سقوط اجسام از ارتفاع و مستحکم سازی سازه‌های موقت و سست در دستور کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است امروز و فردا در ارتفاعات به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر و گاهی با رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۴ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۵ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برایمواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: fararu-760408

نظر شما