شناسهٔ خبر: 68016357 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت تدریجی انجام می‌شود

صاحب‌خبر -
فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت تدریجی انجام می‌شود
خبرگزاری آریا - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت تدریجی انجام خواهد شد، گفت: با تاکید سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی رأسا به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت‌ گروهی و چارتری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا ، جعفر یازرلو با اشاره به راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازهای اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا گران‌فروشی در بلیت پروازهای اربعین برخورد خواهد شد.
یازرلو با اشاره به اینکه پروازهای اربعین حسینی از 24 مردادماه آغاز و تا 9شهریورماه ادامه خواهد داشت، افزود: به منظور هماهنگی و نظارت بیشتر مرکز مدیریت و کنترل پروازها همانند تجربیات موفق سال‌های گذشته در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروازهای اربعین از 26 فرودگاه کشور با مشارکت تمامی شرکت‌های هواپیمایی انجام خواهد شد، افزود: نرخ مصوب بلیت پروازهای ویژه عملیات اربعین در نشستی با حضور ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران ارشد صنعت و شرکت‌های هواپیمایی و انجمن مربوطه، بررسی و به تصویب رسید.
به گفته یازرلو، بهای بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان‌ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر 6 میلیون تومان و بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر 5 میلیون تومان تعیین شده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت تدریجی انجام خواهد شد، گفت: با تاکید سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی رأساً به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام کرده و از فروش بلیت به صورت گروهی و چارتری خودداری کنند.
وی ادامه داد: چنانچه عوامل فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین در بازه زمانی از 24 مرداد الی 9 شهریورماه نرخ مصوب را رعایت نکنند با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.
یازرلو افزود: تمامی بلیت‌های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر آنلاین فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان صورت می‌پذیرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاه‌های کشور و دفاتر فروش یا غیر حضوری به صورت 24 ساعته از طریق رصد سایت‌های فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهادهای نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.
وی تصریح کرد: با هر گونه نمایش، عرضه و فروش بلیت مسیر عتبات عالیات در بازه اربعین خارج از کانال‌های تعیین شده برخورد قانونی انجام خواهد شد.
یازرلو به زائران توصیه کرد: هرگونه شکایت خود در خصوص عدم رعایت مراتب فوق را ضمن انعکاس به نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی از طریق ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان (به آدرس caa.gov.ir) پیگیری کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان از ارائه خدمات پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) و برپایی موکب‌ها خبر داد و گفت: نماینده تام الاختیار و پاسخگوی شرکت‌های هواپیمایی در تمامی فرودگاه‌ها مستقر خواهند شد.

نظر شما