شناسهٔ خبر: 68015715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

کارزار قانونگذار فرانسوی علیه رژیم صهیونیستی

یک قانونگذار فرانسوی در تلاش است با جمع‌آوری امضا از طریق یک کارزار اینترنتی، مانع از تداوم روند ارسال تسلیحات فرانسوی به رژیم صهیونیستی شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق،‌ یک قانونگذار فرانسوی در تلاش است تا با جمع‌آوری امضا از طریق کارزار اینترنتی که راه‌اندازی کرده است،‌ روند ارسال تسلیحات به تل‌آویو برای استفاده در جنگ علیه مردم فلسطین را متوقف سازد.

به گزارش میدل ایست مانیتور،‌ توماس پورتس،‌ قانونگذار فرانسوی اعلام کرده برای تکمیل فرآیند کارزار اینترنتی‌اش جهت توقف روند ارسال تسلیحات نظامی از فرانسه به اراضی اشغالی حدودا نیاز به ۶۰۰ امضای دیگر دارد.

تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۳۲۷ نفر برای درخواست از امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهور فرانسه جهت توقف ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی به این کارزار اینترنتی پیوسته‌اند.

هنوز مشخص نیست که پورتس قصد دارد پس از جمع‌آوری ۳۵ هزار رای چه اقدامی انجام دهد.

طبق گزارشات منتشر شده در سال ۲۰۲۳،‌ دولت فرانسه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۷۶۷ مجوز صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی را صادر کرده است.

فرانسه سالانه به طور متوسط ۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به رژیم اسرائیل می‌فروشد و ارزش تجهیزات نظامی ارسال شده از فرانسه به رژیم اسرائیل در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۰۷.۶ میلیون یورو برآورد شده است.

این کارزار اینترنتی در حالی برگزار می‌شود که تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ،‌ از ابتدای جنگ ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی جان‌ باخته‌اند و از این تعداد شمار زیادی زنان و کودکان هستند.

 

نظر شما