شناسهٔ خبر: 68015046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معلمان اجازه ورود نامحرمان به آموزش و پرورش را دهند

‌امام جمعه اردبیل گفت: معلمان اجازه ندهند تا نامحرمی وارد عرصه مدیریتی آموزش و پرورش شده و این صحنه را به میدان تاخت و تاز سیاسی و جناحی تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر شنبه در دیدار برخی از معلمان در اردبیل اظهار داشت: ما عقلانی‌ترین طرح را برای مدیریت آموزش و پرورش در سطح کشور ارائه کردیم و انتظار این است که همه اقشار از دانشگاهیان گرفته تا مجموعه‌های صنوف مختلف از این طرح حمایت کرده و جلوی سهم‌خواهی را در عرصه مدیریتی بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولیت‌ها بر اساس سهم‌خواهی تقسیم شود، فاجعه بزرگی رخ می‌دهد و این امر به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از اعضای ستاد پزشکیان که در دیدار اخیر در باب طرح موضوع مدیریت آموزش و پرورش اقدام به هیاهو و فضاسازی کاذب کردند، گفت: بهتر است با طرح مطرح شده که به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده، عقلانی برخورد کرده و زمینه اجرای درست و صحیح آن را فراهم کنیم.

عاملی افزود: آنهایی که در این زمینه هیاهو می‌کنند قطعا طمع مدیریتی دارند و دوست ندارند روند مدیریتی در آموزش و پرورش یک روند درست و بر مبنای تجربه و تخصص باشد در حالی که حساس‌ترین مسئولیت تربیت نسل آینده در دست معلمان و مدیران آموزش و پرورش است که باید بهترین فضا را در این حوزه مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید انسان‌های توانمند و قدرتمند در عرصه مدیریتی حاضر شوند و چنین افرادی دوست ندارند با تملق و چاپلوسی وارد ستادهای انتخاباتی شده و یا جانبداری افراد خاص را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اضافه کرد: بنده به صراحت اعلام کردم که به غیر از مدیریت آموزش و پرورش، همه انتصابات مدیران با ستادهای انتخاباتی اما بهتر است در عرصه آموزش و پرورش کار به متخصص و کاردان سپرده شود تا به دور از سیاست‌زدگی و جناح‌بازی بتوانیم بهترین مدیران را انتخاب کنیم.

عاملی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی بالاترین جایگاه را در تصمیم‌گیری عرصه فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارد و آنهایی که به این طرح ایراد می‌گیرند، معلوم نیست با چه نیتی در صدد ناقص شمردن این طرح بوده و به هر عنوان سعی دارند تا چنین فضای شفافی را گل‌آلود کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: آموزش و پرورش به مدیریت قوی و آرمانی نیاز دارد تا معلمان شایسته ما بتوانند با فراغ بال کمتر تنها به فکر تربیت نسل آینده باشند و در این زمینه بهتر است خود خانواده‌ها نیز از این طرح حمایت کرده و عرصه مدیریتی آموزش و پرورش را به انسان‌های عاقل و اندیشمند بسپارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: دولت نیز با چنین رویه کارشناسی و علمی موافق است و اگر مخالفتی داشته باشد، قطعا خود دولت خراب خواهد شد و بهتر است نامحرمی را به حوزه آموزش و پرورش راه ندهیم.

عاملی گفت: در ادامه اجرای این طرح بهتر است جلوی انحرافات احتمالی گرفته تا طرح با موفقیت به پیش برود چرا که اگر کوچکترین نقصی به وجود آید با ملامت و سرزنش‌های بسیار زیادی روبه رو خواهیم شد.

وی افزود: این مکانیزم درست و شایسته در انتخاب مدیران است تا اجازه ندهیم برخی دوپینگی‌ها وارد عرصه مدیریت آموزش و پرورش شده و بخواهند در این عرصه سهم‌خواهی کنند.

امام جمعه اردبیل به اهمیت موضوع آموزش، تربیت و سالم‌سازی فضای تربیتی نسل آینده اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از پشت پرده‌ها در این عرصه نگران‌کننده است و اگر ما نتوانیم با مدیریت درست و عقلانی در این عرصه حرکت کنیم، قطعا فضای سالم تربیتی ما مخدوش خواهد شد.

در ابتدای این نشست تعدادی از معلمان با حمایت از طرح مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در قالب مصوبه شورای فرهنگ عمومی برای انتخاب مدیران توانمند در آموزش و پرورش اعلام کردند که با این ساز و کار درست انتصابات، انتظار می‌رود بی قانونی‌ها و رویه غلط گذشته در عرصه مدیریتی آموزش و پرورش ابطال و مسیر درست منطبق بر سند تحول آموزش و پرورش فراهم آید تا این نهاد با همراهی خانواده‌ها بتواند در تربیت نسل آینده شایسته و موفق عمل کند.

به گزارش تسنیم، در این دیدار معلمان طرح مصوب شورای فرهنگ عمومی در انتخاب مدیران آموزش و پرورش بدون نگرش سیاسی و جناحی را امضا کرده و بر اهمیت این موضوع تاکید کردند.

انتهای پیام/131/.

نظر شما