شناسهٔ خبر: 68013737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس‌راه لرستان مطرح کرد؛

عجله و شتاب علت اصلی افزایش تصادفات جاده‌ای در لرستان

خرم‌آباد - رئیس پلیس‌راه لرستان با اشاره به افزایش تصادف در جاده‌های این استان، گفت: عجله و شتاب بی‌مورد رانندگان از علت‌های اصلی وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد زارعی در گفت‌وگو ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: به‌طورکلی خطاهای انسانی از مهم‌ترین عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای به شمار می‌رود و تنها راه جلوگیری از آن رعایت قوانین و مقررات حاکم بر جاده است.

وی با اشاره به اینکه یکنواختی و پر پیچ‌وخم بودن جاده‌های کوهستانی در تصادفات بی‌تأثیر نیست، گفت: رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف‌به‌چپ در جاده‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس‌راه لرستان، تصریح کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی جان‌عزیزانمان را حفظ کنیم و در اثر بی‌احتیاطی شاهد ازبین‌رفتن آنها در جلوی چشمانمان که جز پشیمانی و غم و قصه چیز دیگری را به دنبال ندارد نباشیم.

سرهنگ زارعی با تأکید بر رعایت فاصله مجاز با خودروهای جلویی هنگام رانندگی، گفت: رانندگانی که هنگام رانندگی فاصله مجاز با خودروی جلویی را حفظ نمی‌کنند قادر نخواهند بود در مواقع موردنیاز سریع عکس‌العمل نشان دهند و ترمز کنند، این فاصله به‌خاطر این است که اگر به هر دلیلی خودرو جلویی ترمز کرد و ایستاد بتواند از وقوع تصادفات جلوگیری کند.

نظر شما