شناسهٔ خبر: 68011926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گزارش جهان نیوز//

رمزگشایی از اصرار اصلاح طلبان بر کلیدواژه «نفوذ» بعد از ترور شهید هنیه +جزئیات

واکنش های هراس انگیز اصلاح طلبان نسبت به پاسخ انتقامی ایران مسبوق به سابقه بوده و همین رسانه ها و چهره ها در روزهای منتهی به موشک باران پایگاه عین الاسد، از حمله آمریکا به ایران ترسان و هراسناک بودند و پی در پی افکار عمومی و مسئولان را از عواقب حمله به مواضع آمریکا برحذر میداشتند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: ساعاتی پس از انتشار خبر ترور شهید هنیه گمانه زنی ها در مورد عوامل و نحوه ترور توسط فعالین رسانه ای آغاز شد. در همین زمینه چهره های اصلاح طلب نیز بی کار ننشسته و با رسانه های شخصی و گروهی خود سعی کردند کلیدواژه نفوذ و مقابله با آن را تکرار کرده و در مقابل خونخواهی شهید هنیه قرار دهند.

در همین رابطه روزنامه جمهوری اسلامی به مدیرمسئولی مسیح مهاجری در مطلبی که توسط خبرآنلاین نیز بازنشر شد با عنوان «عوامل ترور اسماعیل هنیه را بین نفوذی‌ها جستجو کنید»، نوشت: «اصلی‌ترین آسیب، وجود عوامل نفوذی در داخل خودمان است. ... فرماندهان، مدیران و نیروهای کارآمد این جبهه آسان به دست نیامده‌اند که ما به آسانی آنها را در لبنان و سوریه و عراق و ایران به این آسانی از دست می‌دهیم و به جای جلوگیری از ترور آنها فقط سخن از انتقام می‌گوئیم. از انتقام گرفتن مهم‌تر، بستن راه‌های نفوذ دشمن در هوا و زمین و شناسائی و مجازات عناصر وابسته است که از آن غفلت می‌کنیم، همان «ایلی‌کوهن‌ِ» های وطنی که با فریبکاری تا بالاترین سطوح نفوذ می‌کنند و عوامل اصلی ترورها هستند».

برجسته سازی خط نفوذ توسط آمرین نفوذ
البته رسانه های ضد ایرانی نیز بیکار ننشسته و به یکباره پس از ترور شهید هنیه، نگران شبکه نفوذ در ایران شدند. از ادعای نیویورک تایمز مبنی بر جاسازی بمب در محل اقامت شهید هنیه توسط عوامل نفوذی، تا نگرانی بی بی سی از امنیت مقامات ایرانی در تهران در پی نفوذ عوامل موساد در سیستم امنیتی ایران از جمله این موارد بود.

یورونیوز هم با تیتر «ترور هنیه و فرضیه نفوذی ها» مطلب نیویورک تایمز را بازنشر کرده است.

برجسته سازی خط نفوذ از سوی برخی اصلاح طلبان و خصوصا رسانه های ضد انقلاب فارغ از اهداف پیش گفته، اولا با نیت گرفتن انگشت اتهام به سوی جامعه اطلاعاتی و امنیتی ایران به جای متهم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است. ثانیا تثبیت چهره تضعیف شده از دستگاه‌های امنیتی ایران و القاء گزاره «شکست سنگین اطلاعاتی» است.

دو هدف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه که توسط اصلاح طلبان تکرار میشود
خط دوم اصلاح طلبان پیرامون ترور شهید هنیه، ادعای سنگ اندازی رژیم صهیونیستی در مقابل برنامه های دولت جدید ایران در راستای اجرای سیاست‌های تنش زدایی و مذاکره با آمریکاست. در همین راستا اکثر روزنامه‌های اصلاح طلب در مطالب امروز خود عمدتا ترور شهید هنیه در روز تحلیف پزشکیان را یا به تضعیف دولت او ربط داده‌اند و یا هدف نتانیاهو را ایجاد درگیری مستقیم با ایران خوانده‌اند.

روزنامه شرق در پرونده ویژه خود با عنوان «ترور دیپلماسی چهاردهم» نوشت: «به نظر می‌رسد اسرائیل با ترور هنیه سعی در انسداد دیپلماتیک دولت چهاردهم پیش از آغاز به کار آن دارد».

عنوان بعدی این روزنامه در شماره امروز خود «نباید با شانتاژ سیاسی و رسانه‌ای، دولت پزشکیان را وارد فضای جنگ با اسرائیل کرد» بود و سپس در مصاحبه با یک دیپلمات سابق نوشت: «نتانیاهو سعی دارد تهران را به یک واکنش و عکس العمل رادیکال و هیجانی بکشاند تا به دنبال آن توجیه و بستر الزام در جهت شکل گیری جنگ گسترده و فراگیر در منطقه غرب آسیا فراهم شود».

این دیپلمات سابق به عدم انتقام گیری ایران هم اکتفا نکرده و دستور تنش زدایی فوری هم صادر کرده و گفته است: «نمی توانیم اجازه دهیم مغلوب وضعیت فعلی شویم و تحت تأثیر این شرایط قرار بگیریم. بایدهرچه سریع تر تنش زدایی انجام شود و در خصوص جنگ اوکراین ما باید حسن نیت خود را نشــان دهیم. مقطع کنونی بعد از ترور شنیع اسماعیل هنیــه یــک فضــای احساسی و زودگذر است. دولت پزشکیان بایــد از هم اکنون برای میان مدت و بلند مدت طی چهار سال یا هشت ســال و در کل یک دهه آینده برنامه داشته باشد».
 

روزنامه هم میهن نیز با تیتر «ترور انحرافی» نوشت: «اگر بگوییم که ترور هنیه صرفا برای تاثیرگذاری بر تحولات منطقه و جنگ در نوار غزه صورت گرفت، این جنگ در جریان دو سفر پیشین او نیز در جریان بود. بنابراین نمیتوانیم سناریوی تلاش برای تاثیرگذاری بر سیاست خارجی دولت چهاردهم، انحراف آن و همچنین افزایش فشار بر مسعود پزشکیان را نادیده بگیریم».

همین روزنامه در مطلبی با عنوان هدف «نتانیاهو از چیست؟»، با انتشار یادداشت‌ تعدادی از کارشناسان اندیشکده های خاورمیانه، گزاره‌های تشدید تنش از سوی اسرائیل، درگیری مستقیم با ایران و نفوذ موساد در ایران را برجسته کرد.
 

حسن روحانی هم در اولین ساعات پس از ترور شهید هنیه بیانیه ای صادر کرد و در خونخواهی شهید هنیه تردیدافکنی کرد. روحانی نوشت: «ترور مهمان عزیز ما در مراسم تحلیف منتخب ملت ایران، شهید سرافراز و مجاهد نستوه اسماعیل هنیه در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید و فلسطین و منطقه را هدف گرفته است. از این جهت واکنش به آن هوشیاری زیادی می‌طلبد؛ آنچه حائز اهمیت است آن که ترورها و رفتارهایی از این دست از سوی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در مقاطعی روی می‌دهد که فرصت‌ها و موفقیت‌هایی پیش روی ملت ایران قرار می‌گیرد و رژیم غاصب دقیقاً در چنین مقاطعی چالش‌هایی را پیش روی ایران به وجود می‌آورد تا مانع فرصت‌ها و گشایش‌هایی شود که می‌تواند مسیر پیشرفت ایران و تعاملات سازنده را برای کشورمان فراهم کند».

تکرار ادعاهای بی اساس
گفتنی است که این دست از واکنش های هراس انگیز اصلاح طلبان نسبت به پاسخ انتقامی ایران مسبوق به سابقه بوده و همین رسانه ها و چهره ها در روزهای منتهی به موشک باران پایگاه عین الاسد، از حمله آمریکا به ایران ترسان و هراسناک بودند و پی در پی افکار عمومی و مسئولان را از عواقب حمله به مواضع آمریکا برحذر میداشتند. در مورد عملیات وعده صادق نیز این مواضع اصلاح طلبان بار دیگر تکرار شد و آن‌ها چه در یادداشت های شخصی و چه در ارگان های رسانه ای خود از عواقب حمله مستقیم به خاک اسرائیل مینوشتند و در تحلیل هایشان ادعا میکردند نتانیاهو به دنبال درگیری مستقیم با ایران است. اما گذر زمان نشان داد که این دست تحلیل های اصلاح طلبان چقدر معتبر است. اما این طیف سیاسی باز هم اشتباهات خود دست نمیکشند و این بار دوباره همان ادعاهای پیش از عملیات وعده صادق و عملیات موشکی عین الاسد را تکرار میکنند.

نظر شما