شناسهٔ خبر: 68009988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیروزی مادورو در انتخابات تایید شد پیروزی مادورو در انتخابات تایید شد

پیروزی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه تایید شد. «الویس آموروسو» رئیس شورای ملی انتخابات این کشور روز جمعه پس از شمارش ۹۶.۸۷ درصد آرا این خبر را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، آموروسو گفت: «نیکولاس مادورو ۵۱.۹۵ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که ادموندو

صاحب‌خبر -

پیروزی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه تایید شد. «الویس آموروسو» رئیس شورای ملی انتخابات این کشور روز جمعه پس از شمارش ۹۶.۸۷ درصد آرا این خبر را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، آموروسو گفت: «نیکولاس مادورو ۵۱.۹۵ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که ادموندو گونزالس ۴۳.۱۸ درصد آرا را به دست آورد.»

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ۲۸ ژوئیه شاهد پیروزی مادورو برای سومین دوره ریاست جمهوری بود. اعلام نتایج باعث اعتراضات در پایتخت کاراکاس و فراتر از آن شد و درگیری بین پلیس و حامیان مخالف گزارش شد. دولت ونزوئلا چندین کشور را به دخالت در انتخابات در پی اعتراضات متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیروزی مادورو توسط ایالات متحده، کانادا و چندین کشور آمریکای لاتین مورد تردید قرار گرفته است. روسای جمهور آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن و اروگوئه با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار بازشماری آرا توسط ناظران مستقل انتخابات شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در اقدامی مداخله‌جویانه، با رهبران اپوزیسیون ونزوئلا تماس گرفته و به «ادموندو گونزالس» که بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده، تبریک گفت و تاکید کرد که «از نظر واشنگتن او بیشترین آراء را به دست آورده و پیروز شده است!»

تحرکات مداخله‌جویانه برخی از کشورهای آمریکای لاتین و ایالات متحده در مورد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، در شرایطی انجام می‌شود که شورای ملی انتخابات ونزوئلا پیروزی مادورو را تایید کرده است. طبق این نتایج، مادورو برای سومین بار به ریاست جمهوری رسیده است، اما اپوزیسیون با به چالش کشیدن این نتیجه، آن هم بدون ارائه سند و مدرک دقیق، باعث ایجاد ناآرامی‌هایی از جمله در کاراکاس شده‌ است.

این در حالیست که روسیه تاکید دارد که اپوزیسیون ونزوئلا باید شکست خود را در انتخابات بپذیرد. علاوه بر این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به کشورهای ثالث نسبت به حمایت از تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع در داخل ونزوئلا هشدار داد.

منبع: etemadonline-669699

نظر شما