شناسهٔ خبر: 68009045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

۵۰۰ موکب درمانی در اربعین خدمات رسانی خواهند کرد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حضور حدود ۵۰۰ موکب درمانی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: جلسه‌ای با حضور موکب داران درمانی اربعین ۱۴۰۳ برگزار شد که از موکب داران که در پیاده روی اربعین حضور دارند برای هماهنگی بهتر و موثر تر در عملیات اربعین دعوت شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: آخرین اقدامات در نقل و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی و امکاناتی که جمعیت هلال احمر در اختیار این موکب داران خواهد گذاشت و همچنین توقعاتی که هلال احمر در ارائه خدمات درمانی از موکب داران در اربعین حسینی دارد، در این جلسه تشریح شد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری این موکب داران در نجف، سامرا، مرزهای زمینی و ... خدمات درمانی به زائران ارائه خواهد شد و به همین منظور بایستی هماهنگی لازم بین هلال احمر و موکب های درمانی به وجود بیاید تا این خدمات به خوبی به زائران ارائه شود.وی ادامه داد: هماهنگی برای ارائه خدمات در موارد بروز گرمازدگی، انتقال بیماران، بیماری‌های واگیر، درمان و ...... انجام شده است.

مرعشی با بیان اینکه سطح خدمات امسال در اربعین حسینی با سال های گذشته متفاوت است افزود: امسال با رشد قابل توجه خدمات مواجه هستیم و امکاناتی همچون حضور اورژانس اجتماعی و بهزیستی را خواهیم داشت و همینطور هماهنگی با بهشت زهرا برای انتقال پیکر زائرانی که در این مسیر فوت کنند، به داخل کشور انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال بحث ابتدای زائران به گرمازدگی خیلی جدی است و امکانات بیشتری را برای پیشگیری از ابتلای زائران به گرما زدگی و درمان بیماران گرمازده در نظر گرفته ایم.مرعشی ادامه داد: حدود ۵۰۰ موکب مردمی و هلال احمر درمانی، در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما