شناسهٔ خبر: 68005826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی ۴ ماه امسال محقق شد؛

رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان ‌بلوچستان

زاهدان_ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان ‌بلوچستان طی چهار ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان، ایوب کرد، افزود: ۴۸۱ هزار و ۲۱۸ تن کالا بوسیله ۲۰ هزارو ۳۳۹ دستگاه کامیون از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان در طی چهارماهه اول امسال جابجا شده که این میزان رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این میزان جابجایی ۴۲۱ هزارو ۱۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۶۰ هزارو ۲۰۸ تن کالا از پایانه مرزی میلک صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از این پایانه‌های مرزی را هیدروکربن، سیمان و فرآورده‌های لبنیاتی اعلام و ادامه داد: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت می‌گیرد.

کرد در پایان گفت: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال استان در توسعه روابط اقتصادی سیستان وبلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان، تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش صادرات از این پایانه‌های مرزی باشیم.

نظر شما