شناسهٔ خبر: 68004901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آيا رژيم صهيونيستي با ترور به اهدافش نزديک مي‌شود؟! رسانه‌هاي اسرائيل پاسخ مي‌دهند

صاحب‌خبر -
آيا رژيم صهيونيستي با ترور به اهدافش نزديک مي‌شود؟! رسانه‌هاي اسرائيل پاسخ مي‌دهند
خبرگزاری آریا - پس از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، رسانه‌های اسرائیلی این موضوع را بررسی کرده‌اند که آیا این دست‌ترورها رژیم را به اهداف خود از آغاز جنگ علیه غزه یعنی نابودی حماس نزدیک کرده است.

به گزارش العالم به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گفتگو با کارشناسان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا عملیات‌های ترور توانسته است رژیم را به اهدافش از 7 اکتبر یعنی از آغاز جنگ علیه غزه یعنی نابودی حماس و آزادی زندانیان رژیم در این باریکه نزدیک کند؟!
« شلومی الدار » ، تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در این زمینه معتقد است: " اسرائیل هرگز نمی تواند حماس را از بین ببرد و یا آن را ریشه کن کند "
«نوعام تیوون»، فرمانده سابق ارتش اشغالگران گفت: " ترورها، صرف نظر از اینکه چقدر موفقیت آمیز بوده‌اند، ما را یک میلی متر به اهداف واقعی جنگ نزدیک نکردند ".
تیوون با اشاره به اینکه جنگ‌های طولانی و فرسایشی به نفع اسرائیل نیست، بر ضرورت دستیابی به معامله مبادله اسیران برای پایان دادن به جنگ غزه و ایجاد شرایطی که امکان بازگشت شهرک‌نشینان شمال و جنوب را فراهم ‌کند، تاکید کرد .
وی سخن از "پیروزی مطلق و دیگر شعارها" را فقط در حد حرف دانست و خاطرنشان کرد "اسرائیل" از 7 اکتبر "به دلیل رهبری ناموفق" ابتکار عمل را از دست داده است .
« آموس یادلین » ، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی "اسرائیل"، احتمال داد تصمیم‌گیری ایران برای واکنش نشان دادن به ترور هنیه که مستلزم آماده‌سازی و تجمع نیروها و هماهنگی‌های عملیاتی است، زمان می‌برد .
به گفته یادلین، چند روز تا پاسخ ایران باقی مانده است که احتمال دارد اهدافی که تهران قصد حمله به آنها را دارد نظامی باشد ، زیرا استراتژی ایران مبتنی بر ایجاد جنگ فرسایشی برای "اسرائیل" است که ایرانی ها برای آن هزینه‌ای سنگینی پرداخت نمی کنند.
وی در پایان با بیان اینکه « اسرائیل با یک جنگ طولانی بدون پایان مواجه است »، خواستار ضرورت توقف جنگ و بازگرداندن اسرای بازداشت‌شده در غزه شد.

نظر شما