شناسهٔ خبر: 68001531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واکنش بوکسور الجزایری به شایعات درباره جنسیت ایمان خلیف

حریف یک چهارم نهایی ایمان خلیف به شایعه های مربوط به جنسیت این بوکسور الجزایری واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ مبارزه جنجالی ایمان خلیف و آنجلا کارینی، دو بوکسور الجزایری و ایتالیایی در دسته 66 کیلوگرم بوکس زنان المپیک 2024 پاریس بسیار فراگیر شده است؛ مبارزه‌ای که شایعاتی را درباره جنسیت خلیف مطرح ساخته است.

با وجود نشر شایعات فراوان، جنسیت خلیف در کمیته بین‌المللی المپیک تایید شده و ماجرای محرومیت او به دلیل اختلال هورمونی مربوط به مسابقات جهانی سال 2023 زیر نظر اتحادیه بین‌الملی بوکس است. کاربران الجزایری به‌شدت از ورزشکار کشورشان حمایت کرده‌اند و با انتشار عکس‌های دوران کودکی، نشان داده‌اند که جنسیت او همواره زن بوده است. غیرقانونی بودن عمل تطبیق جنسیت و صادر نشدن مدارک هویتی برای ترنس‌جندرها نیز دیگر دلیلی است که شایعات ترنس‌جندر/مرد بودن ایمان خلیف را کم‌رنگ می‌کند.

عصر شنبه این بوکسور الجزایری در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک باید به مصاف آنا لوکا هاموری از مجارستان برود. به نقل از دیلی میل، این بوکسور مجارستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شایعات مطرح شده در رابطه با جنسیت رقیبش واکنش نشان داد: من نمی‌ترسم. به داستان‌های مطرح شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اهمیتی نمی‌دهم. اگر او مرد هم باشد، پیروزی من دستاورد بزرگ‌تری به حساب می‌آید. 

سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید در پاسپورت ایمان خلیف، جنسیت زن درج شده و او قوانین شرکت در المپیک را نقض نکرده است. 

برای تکمیل موضوع نیز باید گفت که خلیف از نظر بیولوژیکی، زن است که با اختلال نادر DSD یا تفاوت رشد جنسی روبه‌رو است. اختلال DSD یعنی در آناتومی زن‌ها، کروموزوم‌های مردانه XY دیده می‌شود که این اختلال را نمی‌توان تقصیر شخص ورزشکار دانست. 

نظر شما