شناسهٔ خبر: 68001343 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

همخوانی عرضه و تقاضا در بازار کالای اساسی

تحریریه جهان صنعت نیوز

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به همخوانی عرضه و تقاضا در بازار اقلام اساسی، قیمت‌ها از ثبات نسبی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، رضا کنگری گفت. با تغییر نرخ ارز و تک نرخی شدن ارز، بازار اقلام اساسی به ثبات می رسد.

به گفته او، کالاهای اساسی از طریق وزارت جهاد باید در اختیار بنکداران قرار گیرد. و ماهم مباشرانی انتخاب کرده ایم که موظف هستند. از طریق اتحادیه ها حواله ها بگیرند و کالا را در اختیار قرار دهند.

کنگری ادامه داد: در اسفندماه ۱۴۰۲ سامانه بازارگاه ایجاد شد که تنها به صنعت خدمات می دهد. و شکر از طریق واسطه ها در اختیار بنکداران قرار می گیرد. که بدلیل عرضه بالاتر از نرخ مصوب این امر منجر به جریمه تعزیرات شده است. گفتنی است که قیمت مصوب شکر فله برای مصرف کننده ۴۲۵۰۰ است،‌ اما متاسفانه با نرخ های بالاتری بدست مصرف کننده می رسد که به رغم اعتراض های مکرر، هنوز موضوع مرتفع نشده و کماکان در این سامانه بحث صنف دیده نشده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در بازار سایر کالاهای اساسی مشکلی نداریم، افزود: با توجه به رکود حاکم بر بازار، قیمت اقلام اساسی از ثبات نسبی برخوردار است به طوریکه هرکیلو برنج پاکستانی با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزارتومان، برنج ایرانی ۶۵ تا ۱۰۰ هزارتومان و حبوبات طبق روال قبل در بازار عرضه می شود.

او با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار اقلام اساسی همخوانی دارد، گفت: با توجه به فراوانی کالا، با کمبود عرضه و التهاب قیمت در بازار روبرو نیستیم و حداکثر کالاها با احتساب سود ۱۰ تا ۱۳ درصد در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما