شناسهٔ خبر: 68000997 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

احتمال تاخیر در شروع لیگ برتر قوت گرفت

شنیده می شود به دلیل مشکلات زیرساختی و ناآماده بودن ورزشگاه ها احتمال تعویق در شروع مسابقات لیگ برتر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، این روزها بازار خرید بازیکن در تیم های لیگ برتری داغ است و کورس عجیبی بین تیم ها جریان دارد. شنیده می شود ۴ تیم لیگ برتری تا ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای جذب بازیکن در نقل و انتقالات هزینه کرده اند که این مبلغ تقریبا ۲ برابر قانون سقف قراردادی است که به تیم ها اعلام شده و تیم ها نباید از آن عبور کنند.

اما نکته عجیب اینجاست که همین تیم ها با هزینه صدها میلیارد تومان در نقل و انتقالات و خرید بازیکن، به اندازه ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت ها و مشکلات زمین چمن و استادیوم های خود هزینه نمی کنند. تیم های پایه و آینده فوتبال پیشکش!

سوال اینجاست تیم هایی که دو برابر سقف قرارداد برای خرید بازیکن هزینه کرده اند، برای زمین هایی که این بازیکنان در آن فعالیت خواهند کرد فکری کرده اند؟ این مثلا ستاره ها قرار است کجا هنرنمایی کنند و برای مدیرانشان جام و موفقیت بیاورند؟

تیم های ایرانی حتی اگر بازیکنان تاپ دنیا را بخرند باید اول بستر را برای بازی استاندارد آنها آماده کنند. با شرایطی که زیرساخت های ورزشی ما دارند حتی اگر مسی و رونالدو هم از سوی تیم های ایرانی خریداری شوند در این استادیوم ها توان ارائه نصف فوتبال استاندارد خود را نخواهند داشت و  احتمال مصدومیت آنها از بازی بیشتر است!

 استقلال و پرسپولیس به دلیل نا آماده بودن ورزشگاه آزادی در فصل آینده بازی های خود را در ورزشگاه تختی تهران برگزار خواهند کرد، ورزشگاهی که از چمن خوبی برخوردار نیست و همین امر دلیل بر این شده تا اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر شنیده شود.

گفته می شد لیگ برتر فوتبال در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ یعنی ۱۳ روز دیگر آغاز خواهد شد اما از یک منبع موثق شنیدیم الان احتمال تعویق لیگ برتر بیشتر از پیش شده است. فقط تیم های استقلال و پرسپولیس نیستند که مشکل زمین دارند؛ نساجی، خیبر، هوادار و چادرملو هم تیم هایی هستند که زمین ندارند.

مشکل VAR را نیز باید به مشکلات ورزشگاه ها اضافه کرد که هنوز لاینحل مانده و اقدامی برای نصب VAR در  استادیوم ها نشده است. پس با تعویق ۲، ۳ بازی در هفته امکان برگزاری لیگ برتر وجود ندارد و همین، دلیل بر تعویق شروع مسابقات لیگ برتر خواهد بود که البته قطعی و صد درصد نیست.

نظر شما