شناسهٔ خبر: 68000339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پاداش صرفه‌جویی به ١١ میلیون مشترک خانگی برق پاداش صرفه‌جویی به ١١ میلیون مشترک خانگی برق

به گزارش اکوایران،افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور منجر شده تا مصرف برق به صورت غیرمنتظره ای افزایش پیدا کند. شرکت توانیر با پیش‌بینی افزایش مصرف در تابستان امسال برنامه‌ های مختلفی را برای مدیریت مصرف برق انجام داد. این برنامه شامل اقداماتی نظیر قطع شدن برق کارخانجات و مراکز پرمصرف و تغییر ساعت

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران،افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور منجر شده تا مصرف برق به صورت غیرمنتظره ای افزایش پیدا کند. شرکت توانیر با پیش‌بینی افزایش مصرف در تابستان امسال برنامه‌ های مختلفی را برای مدیریت مصرف برق انجام داد.  این برنامه شامل اقداماتی نظیر قطع شدن برق کارخانجات و مراکز پرمصرف و تغییر ساعت کاری و تعطیلی ادارات مختلف بود. 

اما در کنار این برنامه ها ،اقدامات تشویقی نیز برای کاهش مصرف برق در نظر گرفته شد .چندی پیش سازمان توانیر اعلام کرده بود: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی، چون خودرو و لوازم خانگی به قید قرعه، برخوردار خواهند شد.

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق امروز اعلام کرد : در مجموع ٧٥ درصد از مشترکانی که کمتر از الگو مصرف می کنند، ٥٥ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می دهند. این بدان معناست که حدود ٧٥ درصد از مشترکان اکنون کمتر از الگو و ١٥ درصد بین الگو تا ١.٥ برابر بالاتر مصرف می کنند و ٨ درصد  بین ١.٥ تا ٢.٥ برابر الگو مصرف برق دارند و تنها ٢ درصد  بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می کنند. بنابر اعلام رسمی در سال جاری ١١ میلیون مشترک به دلیل رعایت الگو و استفاده صحیح از برق، مشمول پاداش شده و بخشی از آنها قبض برق رایگان دریافت کرده اند.

نحوه استفاده بهینه برق

باتوجه به ارزشمند بودن انرژی در فصل گرما،‌با به کار بردن روش‌هایی ساده درکاهش مصرف می توان به تامین برق تعداد زیادی از مشترکان کمک کرد ،همچنین از این طریق هزینه‌های ماهانه خانوار را نیزکاهش داد. به عنوان مثال کولرها براساس منطقه جغرافیایی انتخاب شود در مناطق معتدل نیازی به استفاده از کولر گازی وجود ندارد ، همچنین دمای سیستمهای سرمایشی روی 24 درجه تنظیم شده باشد. قدیمی بودن وسایل برقی مثل یخچالها و وسایل صوتی و تصویری که مصرف کنندگان دائمی برق هستند نیز باعث می شود  سطح مصرف افزایش یابد.

چگونه جایزه صرفه جویی برق دریافت کنیم 

هدف از طراحی پویش« باانرژی » ارتقا فرهنگ مصرف درست در بین مشترکان صنعت برق بوده و از طرف دیگر مشترکان میتوانند از طریق پیوستن به این پویش جوایز و پاداش‌هایی را نیز دریافت کنند. از طریق نصب اپلیکیشن از سایت www.ba-energy.ir یا شماره گیری کد دستوری *١٥٢١#  امکان عضویت در پویش « باانرژی » برای مشترکان فراهم شده است . 

در این پویش سه بخش شبیه‌سازی مصرف، تعرفه مصرف و مدیریت مصرف برق قرار دارد که مشترکان پس از ورود به آن می‌توانند با مراجعه به هریک از این بخش‌ها اطلاعاتی در باره میزان مصرف خود داشته باشند.

 

منبع: ecoiran-68523

نظر شما