شناسهٔ خبر: 67997764 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به این سوالات نکونام باید جواب بدهد!/ متأسفانه این فصل هم مشکلات قبلی تکرار شد/ ۳ تیم در لیگ، کار استقلال را دشوار می کنند!

پیشکسوت استقلال گفت: خوب و بد قرعه استقلال به عملکرد خودش بستگی دارد و اینکه چقدر بتواند با هماهنگی لازم در مسابقات حضور پیدا کند.

صاحب‌خبر -

ادموند اختر بازیکن اسبق برای تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات و جابجایی بازیکنان این تیم همچنین شرایط تمرینات اردویی در ترکیه و بازی‌های دوستانه برای هرچه هماهنگ‌تر شدن تیم‌ اظهاراتی را مطرح کرد:

اوضاع و احوال استقلال در این مدت را چطور دیده‌اید؟

متاسفانه استقلال در بحث مدیریتی شرایط نامشخصی داشت و معلوم نبود چه کسی برای این تیم تصمیم می‌گیرد. این اصلاً برای تیم استقلال خوب نیست که در شرایط حساس فصل نقل و انتقالات هر سال به این مشکل بر بخورد

منظورتان سال‌های گذشته است؟

بله. متاسفانه در طول سال‌های گذشته به غیر از فصل بیست و یکم که باشگاه به لحاظ مدیریتی در شرایط ثبات بهتری قرار داشت در تمام سال‌های اخیر و یا قبل از آن باشگاه در فصل نقل و انتقالات به لحاظ مدیریتی و یا در فصل بدنسازی دچار وضعیت این چنینی بود که یا مدیر نداشتیم یا مربی نداشتیم و یا هر دو نبودند. در چنین شرایطی تیم ضرر می‌کند و ضربه بزرگش به هواداران می‌رسد. این مسئله امسال هم به نوعی در استقلال تکرار شد. هرچند که عده‌ای می‌گویند استقلال مدیر داشت ولی من معتقدم تکلیف باشگاه خیلی دیر روشن شد.

قبول دارید که این مسائل شاید به موضوع انتخابات ریاست جمهوری بستگی داشته باشد؟

در کشور ما هیچ چیزی بعید نیست. به هر حال همه چیز به هم وصل است و وقتی درباره باشگاه استقلال حرف می‌زنیم درباره یک باشگاه خصوصی صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره جایی حرف می‌زنیم که وزارت ورزش بخشی از سهام آن را در اختیار دارد. چنین باشگاهی با چنین وضعیتی قطعاً نمی‌تواند خودش برای خودش تصمیم بگیرد. از طرف دیگر استقلال میلیون‌ها هوادار دارد و به هر حال تاثیر زیادی در وضعیت فوتبال کشور ایجاد می‌کند. این‌ها همه موجب می‌شود تا به هر حال اتفاقاتی در استقلال رخ بدهد که شاید با یک تیم معمولی یا کوچک هماهنگ و یک شکل نباشد .

قرار شده سمیعی مدیریت استقلال را بر عهده بگیرد.. به نظر شما آیا او می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند؟

الان هیچ چیزی مشخص نیست. باید جلو برویم و ببینیم از چه وضعیتی برای استقلال رقم خواهد خورد. الان نمی‌توان با انتشار ۴ تا عکس از مدیر باشگاه استقلال کنار چند بازیکن تصور کنیم که همه مدیریت باشگاه استقلال به درستی در حال انجام شدن است اما در طول فصل و بعد از چندین هفته از مسابقات که گذشت بهتر می‌توان در این باره حرف زد. فقط امیدوارم باز هم اتفاقات خوب برای استقلال بیفتد و شاهد تکرار اتفاقات و مسائل گذشته نباشیم.

وضعیت یارگیری تیم را چطور می‌بینید؟

این‌ها را جواد نکونام باید جواب بدهد. ما در این زمینه دخالتی نداریم به هر حال او می‌داند بازیکنان تیمش در چه شرایطی هستند و چه نفراتی برای تیمش کارایی لازم را خواهند داشت. امیدوارم هر کسی که به استقلال آمده یا هر کسی که از استقلال رفته موفق باشد. فقط جای خوشحالی است که سیدحسین حسینی در استقلال ماند. چون به هر حال استقلال اگر قرار بود یک دروازه‌بان تازه به خدمت بگیرد معلوم نبود که وضعیتی برای خط دفاعی و گلر تیم به وجود می‌آمد.

درباره اردوی ترکیه و شرایط فصل بدنسازی چه صحبتی دارید؟ فکر می‌کنید استقلال بتواند از این اردو نتیجه لازم را بگیرد؟

استقلال پارسال فصل بدنسازی خیلی بدی داشت ولی با این همه دیدیم که در طول مسابقات بدن‌های بازیکنان استقلال جوابگوی همه شرایط سخت بود.

به این سوالات نکونام باید جواب بدهد!/ متأسفانه این فصل هم مشکلات قبلی تکرار شد/ ۳ تیم در لیگ، کار استقلال را دشوار می کنند!

منظورتان کدام شرایط سخت است؟

همین که در چند بازی از حریفانش عقب افتاد و توانست با بازگشت قدرتمندانه به مسابقه نه تنها گل خورده را جبران کند بلکه گل برتری را هم بزند این نشان می‌دهد که بدنساز تیم استقلال به کارش وارد است و می‌تواند استقلال را در چنین روزهایی که الان می‌خواهد خودش را برای یک فصل آماده کند بهتر از قبل آماده سازد.

چه نکته‌ای در این زمینه مد نظرتان است که بخواهید به تیم استقلال توصیه کنید؟

قطعاً باید بیشتر از هر چیز به فکر ساخته و پرداخته کردن بدنشان باشند. الان فصل فوتبال خشن برای استقلال نیست. بدن‌های آنها تحت فشار است و اگر در مسابقه درون تیمی یا تدارکاتی شرکت کنند ممکن است به خاطر فشاری که بر عضلات آنها می‌آید به لحاظ ذهنی خشن بازی کنند. باید این مسائل به آنها توصیه شود. جواد نکونام باید به بازیکنانش بگوید که مراقب حرکت روی پای یکدیگر باشند تا در این شرایط دچار مصدومیت نشوند یا بازیکنان هم تیمی‌شان را مصدوم نکنند. اگر چنین وضعیتی به وجود بیاید کار استقلال به شدت به مشکل بر خواهد خورد.

درباره قرعه کشی مسابقات صحبتی دارید؟

خوب و بد قرعه به خود استقلال بستگی دارد. فکر می‌کنم اگر بخواهد خودش را در هفته‌های اول بالای جدول نگه دارد یا خودش را از همان ابتدا بالا بکشد فرصت خوبی پیش رویش است. باید قدر این فرصت را بداند و تا بازی با پرسپولیس که در هفته ششم رودرروی این تیم قرار می‌گیرد خودش را در وضعیت بهتری به مسابقات بیاورد تا با بهترین نتیجه فصل را به پایان نیمه اولش برساند. در کل فکر می‌کنم استقلال این فصل کار سختی در پیش دارد .

چرا کار استقلال را سخت پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به یارگیری خیلی خوب تیم‌هایی مثل تراکتور، سپاهان و حتی پرسپولیس که مربی اسپانیایی به خدمت گرفته استقلال شرایط سختی در پیش رو خواهد داشت. امیدوارم نکونام و بچه‌های تیم استقلال بتوانند به خوبی از جایگاه و اعتبار تیم استقلال استفاده کنند و در جدول خودشان را بالا بکشند.

نظر شما