شناسهٔ خبر: 67995210 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کره جنوبی: برزیل شمشیربازی جهان

تیم شمشیربازی سابر مردان کره جنوبی با کسب سومین مدال طلای پیاپی المپیک، تحسین‌ها را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه فرانسوی لوموند، قدرت برتر شمشیربازی جهان، تیم کره جنوبی را به تیم فوتبال برزیل تشبیه کرده است. لوموند در تحلیل نبرد نفس‌گیر او سانگ ووک کره‌ای و آرون ژیلاگی ستاره مجارستانی در فینال تیمی شمشیربازی سابر، این دیدار را نقطه عطفی در تغییر قدرت در این رشته ورزشی توصیف کرده است.

این روزنامه، ژیلاگی را دارنده سه مدال طلای المپیک و وارث سنت شمشیربازی مجارستان معرفی کرده و او سانگ ووک را چهره جدید و نماد شمشیربازی مدرن پس از قهرمانی انفرادی چهار روز پیش توصیف می‌کند.

2061764

لوموند می‌نویسد: «از یک سو (مجارستان) شاهد شمشیربازی کلاسیک، فنی و ظریف با جدایی شگفت‌انگیز بالا و پایین تنه و عمودی بودن بدن بودیم و از سوی دیگر (کره جنوبی) شمشیربازی بی‌نظیر، چابک، مقاوم و قدرتمند را دیدیم؛ شمشیربازی‌ای که انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی فوق‌العاده را با هم ترکیب کرده بود.»

این روزنامه می‌افزاید: «ژیلاگی چندین ضدحمله و بازگشت غیرممکن داشت اما فایده‌ای نداشت.» در نهایت بازیکنان کره‌ای که در راندهای قبلی اختلاف زیادی ایجاد کرده بودند، با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ به پیروزی رسیدند و عنوان قهرمانی المپیک خود را حفظ کردند.

کریستین بائر، مربی شناخته شده بین‌المللی شمشیربازی، می‌گوید: «شمشیربازی کره‌ای با ترکیب شمشیربازی کلاسیک با انفجار و سرعت فوق‌العاده مشخص می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «آنها بسیار سریع حرکت می‌کنند، بنابراین اگر متوقف‌شان نکنیم، همه چیز تمام است.»

بائر می‌گوید: «ورزشکاران کره‌ای تا چهار بار در روز تمرین می‌کنند، بنابراین میزان تمرین ما به قدری نیست که بتوانیم با آنها رقابت کنیم.»

2061765

ژولین مدارد، سرمربی تیم سابر مردان فرانسه که پس از شکست مقابل کره در نیمه‌نهایی، در دیدار رده بندی ایران را شکست داد و برنز گرفت، به «حساسیتی» که کو بون گیل در اواخر دهه ۲۰۰۰ با حضور در صحنه بین‌المللی ایجاد کرد، اشاره کرد.

مدارد به یاد می‌آورد که شمشیرباز کره‌ای به معنای واقعی کلمه در پیست می‌دوید و حریفانش با دیدن او برای اولین بار شوکه می‌شدند.

او می‌گوید: «شمشیربازی امروزه به یک ورزش جهانی تبدیل شده است و دیگر مختص اروپایی‌ها نیست.» او درباره شمشیربازی کره‌ای می‌گوید: «کره‌ای‌ها مثل برزیلی‌های دنیای سابر هستند.»

حتی ژیلاگی مجارستانی که در فینال مقابل کره قرار گرفت، به توانایی‌های شمشیربازی کره‌ای اذعان کرد.

ژیلاگی چند هفته پیش در مصاحبه‌ای در بوداپست به لوموند گفته بود: «من متعلق به نسلی هستم که دیدم ورزشکاران کره‌ای با زمان آماده‌سازی کوتاه و حرکات سریع به سطح بالایی در سابر رسیدند. چند سال اول بسیار سخت بود، اما سعی کردیم با سرعت آنها هماهنگ شویم.»

او پس از شکست مقابل کره در روز قبل گفت: «احساس می‌کردم شانس بردن فینال را داریم و فکر می‌کردم نزدیک بودیم، اما کره در سه بازی آخر به وضوح نشان داد که بهترین تیم دنیاست.»

نظر شما