شناسهٔ خبر: 67994590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خشم ورزشکار المپیکی ایران

علی پاکدامن، شمشیرباز المیپکی ایران از حواشی و اتفاقات بازی با مجارستان می گوید

صاحب‌خبر -

تیم ملی شمشیربازی ایران با وجود ثبت پیروزی درخشان مقابل آمریکا و رسیدن به جمع 4 تیم برتر جهان، با شکست در یک دیدار جنجالی مقابل مجارستان نتوانست جواز حضور در فینال را به دست آورد.

 در همین خصوص با علی پاکدامن گفتگو کردیم و او از عملکرد انفرادی خود و همینطور تیم ملی شمشیربازی ایران در المپیک گفت:

من برای مدال آوردن به المپیک آمدم. در بخش انفرادی با قرعه ای روبرو شدم که فکرش را نمی کردم. رقیب کره ای آنجا بود که سه دوره قهرمانی المپیک را در کارنامه داشت. کاپیتان تیم فرانسه در این قرعه بود، در بازی مقابل فرانسه هم دیدید چه شمشیرباز خوبی است. حتی شات ماری، نفر دوم تیم مجارستان هم در لاین ما حضور داشت. بعد از انفرادی، تمام هم و غم خود را گذاشتم تا در بخش تیمی جبران کنم. بازی با آمریکا آن لحظه که عقب بودیم به هیچ چیز جز برگشت به بازی و صعود به جمع 4 تیم و تاریخ سازی فکر نمی کردم. اتفاق بزرگی بود و تا جایی که دست ما بود پیش رفتیم.

در بازی مقابل مجارستان ناداوری رخ داد؟

بله، بازی با مجارستان اشتباهات داوری مشهود بود. مشخص شد المپیک چه اندازه برای غربی ها مهم است. اینها می گویند شمشیربازی برای ما اروپایی ها است، شما اینجا چه می کنید؟ شما بروید سراغ رشته های تخصصی خودتان. من در بسیاری مواقع از داوری ضربه خوردم اما این بار بسیار بی شرمانه و بی حیا و وقیحانه بود! داوری در چشمانم نگاه می کرد، هم من می دانستم هدفش چیست و هم خودش می دانست که من می دانم. آخر هم به من گفت هرکاری دوست داری کن، این ضربه را دادم، تمام! واقعا برخی مسائل از دست من خارج است.

دلیل چک کردن زیاد صحنه ها چه بود؟

ضربات را زیاد چک می کردند تا امتیازش را به ما ندهند. همان اول مشخص بود ضربه برای ماست اما چک می کردند تا یک چیزی پیدا کنند ضربه را به ما ندهند.

انگیزه خود را برای بازی رده بندی از دست دادید؟

اصلا، برای بازی رده بندی انگیزه داشتیم اما فرانسه تیم بسیار خوبی داشت و خوب ظاهر شد. تیم یکدستی دارند. هر 4 نفر در یک سطح هستند و این یکدست بودن کمک می کند.

درباره نقل و انتقالات استقلال و وضعیت این تیم چه فکر می کنی؟

فکر می کنم استقلال الان با آرامش کارش را انجام می دهد و امیدوارم موفق باشد. خریدهای خوبی انجام شده خصوصا بازیکنانی که چلسی و موناکو بازی کرده اند. اینها به کار استقلال می آیند. من کاری ندارم رامین رضاییان حواشی دارد یا نه، او از تواناترین فوتبالیست های یک دهه اخیر تاریخ ایران است، در کنار بازیکنانی مثل مهدی طارمی که یک سر و گردن از باقی بالاتر بوده اند. حضور او در استقلال اتفاق خوبی است. استقلال به خاطر شخصیتش همیشه در آسیا خوب کار کرده و امیدوارم موفق باشد. 

گفته بودی اگر شمشیرباز نمی شدم لیدر استقلال می شدم...

اگر شمشیرباز نمی شدم دوست داشتم فوتبالیست شم و اگر فوتبالیست هم نمی شدم به شوخی گفتم لیدر استقلال می شدم اما قطعا جدی تر این تیم را دنبال می کردم و هوادار دو آتشه اش می شدم.

نظر شما