شناسهٔ خبر: 67994579 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سومین حضور جهانی «ابراهیم» در جشنواره آمریکایی

فیلم کوتاه «ابراهیم» به کارگردانی الناز قادرپور و رضا گمینی در سومین حضور جهانی خود در بیستمین دوره جشنواره فیلم هالی شورتز در لس آنجلس به رقابت می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «ابراهیم» به کارگردانی الناز قادرپور و رضا گمینی در سومین حضور خود در جشنواره های ورودی اسکار، در بیستمین دوره جشنواره فیلم هالی شورتز در لس آنجلس شرکت خواهد کرد. پخش این فیلم کوتاه توسط کمپانی لایتس‌آن ایتالیا انجام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هالی شورتز که به عنوان یک جشنواره واجد شرایط برای جوایز اسکار شناخته می‌شود، به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای فیلم کوتاه در جهان تبدیل شده است. هالی شورتز با جذب بیش از ۶۰۰۰ فیلم کوتاه در سال و حضور فیلمسازان، بازیگران و حرفه‌ای‌های صنعت سینما، به یک نماد بین‌المللی از کیفیت و نوآوری سینمایی تبدیل شده است. این جشنواره با برگزاری نمایش‌ها، رویدادهای شبکه‌سازی و پنل‌های مختلف، فرصت‌هایی برای پیشرفت حرفه‌ای فیلمسازان فراهم می‌کند. هالی شورتز به عنوان یک پلتفرم برای فیلمسازان مستقل در سراسر جهان شناخته می‌شود و توسط مجله MovieMaker به عنوان یکی از ۵۰ جشنواره فیلم برتر برای شرکت در آن توصیه شده است. در سال گذشته، این جشنواره توانست ۹ نامزدی اسکار را در دسته‌بندی‌های فیلم کوتاه به دست آورد.

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هالی شورتز در لس آنجلس، ۱۸ تا ۲۸ مرداد ماه برابر با ۸ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان «ابراهیم» آمده است: «یک پسر نوجوان به نام ابراهیم در غاری در نزدیکی یک روستای کوچک به قتل رسیده و سوزانده شده است. پلیس به دنبال پدر او است که در یک مسجد کوچک دعا می‌خواند.»

حمید پورآذری، سجاد افشاریان، هادی شیخ‌الاسلامی، صفورا خوش‌طینت و هستی مروجی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

عوامل فیلم «ابراهیم» عبارتند از نویسنده و کارگردان: الناز قادرپور و رضا گمینی، تهیه‌کننده: علی عسگری و پویان صدقی، تهیه‌کننده مشترک: حمید لدنی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: الناز قادرپور، مجری طرح: فرید ابراهیمی، صدابردار و طراح صدا: سامان شهامت، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: میثم پورجعفری، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح لباس: مهرنوش بیانی، طراح گریم: رضا عربی، آهنگساز: پیام آزادی، مدیر تولید: محمد عسگری، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: سعید خراسانی، عکاس و هلی شات: فرزاد جعفریان، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: کیوان محسنی، پشتیبانی تجهیزات فیلمبردار: آی‌زوم (izoom)، اپراتور دوربین: حمیدرضا حسن‌پور، اجرای نور: مهدی صادقی، دستیار صدابرداری: حسین داغلانی، دستیاران صحنه: میلاد کیانی، رهی قاسملو، دستیار گریم: فاطیما جعفری، دستیار کارگردان: مهران قریشی، زیرنویس: رضا تاریوردی، طراح پوستر: محمد موحدنیا.

نظر شما