شناسهٔ خبر: 67992060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

2 خبر خوش پنجشنبه ۱۱ مرداد برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریزی ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان | اعزام بازنشستگان به مشهد | نحوه ثبت نام وام بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: رقم تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: رقم تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

 میرهاشم موسوی ارتقای معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات که با همکاری بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود، مرحله اول از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری است. در سال گذشته ۲۵۹ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی در هفت مرحله به بازنشستگان پرداخت شد. رقم تسهیلات پرداختی در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری تلاش خواهیم کرد تعداد وام‌های پرداختی امسال را هم نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

وی همچنین افزود: برنامه‌ریزی و تدارکات اعزام بازنشستگان به سفر معنوی مشهد مقدس نیز انجام شده و در مرحله تکمیل است و ان‌شاءالله اولین گروه بازنشستگان به زودی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفتنی است ثبت‌نام اولین مرحله وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری از ابتدای تیر ماه سال جاری در کانون‌های بازنشستگان آغاز شد و به هر استان متناسب با جمعیت بازنشستگان استان، سهمیه مشخصی اختصاص یافته بود.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی 

وام بازنشستگان یکی از تسهیلاتی است که دولت در اختیار مستمری بگیران قرار داده است تا آنها بتوانند خرج های اقتصادی خود را کمی راحت تر مدیریت کنند. دریافت وام بازنشستگان برای مستمری بگیران به شدت اهمیت دارد و ذهن تمامی افراد را به خودش درگیر کرده است. 

فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

دیگری فرمی تحت عنوان فرم تعهد وراث است که اشخاصی ملزم به تکمیل آن هستند که، وظیفه بگیر وارث خود می باشند و از آنجا که تنها یکنفر از وراث می تواند برای دریافت این وام، درخواست دهد سایر وراث موظف هستند از طریق این فرم رضایت خود را مبنی بر دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام نمایند.

دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

سوالی که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان مطرح شود این است که به چه شکل باید به فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری و وام حمپاد صندوق بازنشستگی کشوری، دسترسی پیدا کنند یا به عبارتی دانلود فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، افراد برای این منظور تنها کافی است به سایت مذکور به نشانی sabasrm.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.

اما در خصوص افرادی که وظیفه بگیر وارث خود هستند، لازم است، علاوه بر تکمیل فرم اینترنتی، فرم دیگری تحت عنوان فرم تعهد وراث را نیز تکمیل نمایند، که به موجب آن سایر وراث رضایت خود را نسبت به دریافت این وام توسط یکی از وراث اعلام می نمایند. در ذیل لینک دانلود این فرم برای متقاضیان قرار داده شده است.

لازم به ذکر است، پس از تکمیل فرم تعهد، این فرم باید جهت تایید در اختیار مدیریت صندوق بازنشستگی در مرکز استان قرار گیرد و تنها در صورت تایید این صندوق نام فرد در لیست متقاضیان وام قرار می گیرد. برای وراث محجور و صغیر باید در هنگام دریافت وام حکم سرپرستی ارائه گردد./هیوا

شرایط وام ضروری بازنشستگان

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود./لندو

وام بازنشستگان ۳۰ میلیون تومان شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده مرحله نخست واریز وام انجام می‌شود.

احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بنا برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره شده، گفت: بازنشستگان در هر استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی کنند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات قرض الحسنه استفاده‌ کنند. البته این مسئله نیاز به مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه دارد.

وی درباره بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بازپرداخت این وام ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در مرحله اول در سال جاری ۴۰ هزار بازنشسته جهت دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌اند که تا چند روز آینده مبلغ وام به حساب‌ها آنها واریز می‌شود./نورنیوز

نظر شما