شناسهٔ خبر: 67990954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دستگيري سه گروه از صيادان غيرمجاز پرندگان تزئيني (سهره طلايي) در لرستان

صاحب‌خبر -
دستگيري سه گروه از صيادان غيرمجاز پرندگان تزئيني (سهره طلايي) در لرستان
خبرگزاری آریا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری سه گروه صیاد غیر مجاز پرندگان تزئینی (سهره طلایی) و کشف و تعدادی پرنده سهره طلایی از متخلفین زیست محیطی در استان خبر داد.

محمد صالحی در این خصوص گفت: با توجه به گشت و کنترل های یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و یگان‌های شهرستان الیگودرز و سلسله در سطح مناطق تحت مدیریت و حوزه های استحفاظی، موفق شدند سه گروه از صیادان غیر مجاز پرندگان تزئینی ( سهره طلایی ) که بر خلاف قوانین شکار و صید اقدام به صید و زندگیری نموده بودند را شناسایی و دستیگر کنند.

وی افزود: یک گروه از صیادان غیر مجاز توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره کل در منطقه شکار و صید ممنوع هشتادپهلو خرم آباد، یک گروه توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان سلسله و یگ گروه نیز در شهرستان الیگودرز دستگیر و از آن‌ها تعدادی پرنده سهره طلایی به همراه چند عدد قفس زنده گیری پرنده، قفس نگهداری جوجه، تور زنده گیری و سایر اداوت نیز کشف و ضبط گردید.

صالحی اظهار داشت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: همه ساله در این فصل صیادان غیر مجاز اقدام به صید جوجه های سهره طلایی می‌کنند، که از دوستداران محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشابه با سامانه شبانه روزی 1540 تماس حاصل نمایند تا برخورد قاطع و قانونی با متخلفین صورت پذیرد.

نظر شما