شناسهٔ خبر: 67990283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی خبر داد؛

آغاز طرح بزرگ «شهر من شهر قرآن» در استان هرمزگان

بندرعباس - معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی از آغاز طرح بزرگ شهر من، شهر قرآن در استان هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبیان ضمن تشریح اهداف اجرای طرح بزرگ «شهر من، شهر قرآن» گفت: شبکه‌سازی یک‌هزار مربی توانمند در حوزه تخصصی کودک با رویکرد تعلیم آموزه‌های دینی همچون قرآن، نماز، عفاف و حجاب را از اهم اهداف این طرح است.

وی در ادامه افزود: ایجاد شبکه‌ای از مربیان قرآنی آگاه و مسلط به روش‌های نوین و مؤثر از اهداف بلند در این طرح است و این رویداد فاخر، زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی، آموزش اثربخش، و توجه به قشر تأثیر پذیر کودک را فراهم خواهد ساخت.

معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی ادامه داد: همچنین توانمندسازی معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی از اهداف این طرح است که در حوزه آموزش هدفمند قرآن کریم به کودکان با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ابزار فرهنگی هنری همچون شعر، اشاره، قصه، بازی، رنگ خوانی و بخش خوانی اجرا خواهد شد.

رجبیان با بیان اینکه طرح یادشده در ۱۴ نقطه از استان، برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح بزرگ «شهر من، شهر قرآن» در ۱۲ شهرستان، جزیره هرمز و شهر هشتبندی اجرا خواهد شد.

وی گفت: طرح بزرگ «شهر من، شهر قرآن» تا پایان مردادماه ادامه دارد و تا پایان هر دوره در هر شهرستان، آزمون عملی برگزار و به شرکت‌کنندگان، گواهی پایان‌دوره اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی با بیان اینکه این طرح با شعار «همه کودکان شهر من، قرآن می‌خوانند» اجرا می‌شود، اضافه کرد: استاد مهدی فاضلی مدرس کشوری شهر نماز، شهر قرآن و دارنده بیش از ۷ رتبه کشوری در جشنواره‌های مختلف در زمینه شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز برای کودکان در کشور است که ابداع کننده و مدرس این طرح استانی است.

نظر شما