شناسهٔ خبر: 67990177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مراسم تشييع پيکر شهيد هنيه در تهران

صاحب‌خبر -
مراسم تشييع پيکر شهيد هنيه در تهران
خبرگزاری آریا - مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (پنج شنبه) در تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

العالم-ایران
خبرنگار شبکه خبری العالم در تهران گزارش داد: شمار زیادی از شهروندان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دانشگاه تهران حضور یافتند.
بنابر این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر شهید هنیه نماز خواندند و مراسم تشییع از دانشگاه تهران به سوی میدان آزادی آغاز شد.
خبرنگار شبکه خبری العالم در ادامه خاطرنشان کرد که خیل عظیم شرکت کنندگان در این مراسم خواهان گرفتن سریع انتقام خون هنیه هستند در همین خصوص انتظار می رود که پاسخی حساب شده و سخت به رژیم صهیونیستی داده شود.
KM
خبرنگار دیگر العالم نیز از مراسم تشییع پیکر شهید هنیه گزارش داد: مقامات سیاسی، روحانیون و علما در کنار شهروندان ایرانی در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه شرکت کردند.
بنابر این گزارش، تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار شد. درب‌های دانشگاه تهران از ساعت 7 صبح برای حضور اقشار مختلف مردم باز بود.
جزئیات و محل خاکسپاری پیکر شهید هنیه
جنبش حماس در اطلاعیه ای جزئیات مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه را اعلام کرد.
حماس اعلام کرد تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی روز پنجشنبه در تهران انجام می‌شود.
طبق این اعلامیه، پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس سپس به قطر منتقل می‌شود و پس از اقامه نماز بر پیکر او در دوحه، روز جمعه در لوسیل به خاک سپرده می‌شود.
طبق گفته حماس مراسم تشییع پیکر هنیه در دوحه با حضور مردمی و گروه‌ها و مشارکت رهبران عربی و اسلامی برگزار می‌شود.
شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس که به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبران بسیاری از کشورهای خارجی در تهران حضور داشت، به همراه همراهش در محل اقامت خود در تهران در حدود ساعت 2 بامداد چهارشنبه (10 مرداد ماه) هدف این اقدام تروریستی قرار گرفت.

نظر شما