شناسهٔ خبر: 67988727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اجاره‌های نجومی در این شهر+ جدول قیمت اجاره‌های نجومی در این شهر+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شهر جدید پردیس به واسطه قیمت‌های کمتری که نسبت به تهران دارد، یکی از مقاصد مستاجرانی است که نمی‌توانند در تهران بمانند و بنابراین مجبور به کوچ به حاشیه می‌شوند. اما بررسی فایل‌های پلتفرم‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که برخی از این واحدها با قیمت‌های نامتعارف

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شهر جدید پردیس به واسطه قیمت‌های کمتری که نسبت به تهران دارد، یکی از مقاصد مستاجرانی است که نمی‌توانند در تهران بمانند و بنابراین مجبور به کوچ به حاشیه می‌شوند. اما بررسی فایل‌های پلتفرم‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که برخی از این واحدها با قیمت‌های نامتعارف آگهی شده‌اند که با وضعیت مستاجران همخوانی ندارد؛ نه با جیب ساکنان قبلی سازگار است و نه مستاجران جدید چنین انتظاری دارند.

در رابطه با این موضوع، دو گروه مشاور املاک وجود دارند؛ گروه اول مشاورانی هستند که به نظر می‌رسد همراه این قیمت‌سازی‌ها بوده و معتقدند که این واحدها مشتری‌های خود را دارند و برخی از ساکنان منطقه شمالی تهران به سمت اجاره خانه در پردیس رفته‌اند. گروه دوم واسطه‌های ملکی، معتقدند که این واحدها بسیار دشوار اجاره می‌روند و این قیمت‌ها واقعی نیست.

خبر مرتبط
قیمت آپارتمان در پرند و پردیس+ جدول
قیمت آپارتمان در پرند و پردیس+ جدول

اقتصادنیوز: قیمت واحدهای مسکونی در شهرهای پرند و پردیس بر اساس «قیمت پیشنهادی» فروشنده‌‌‌ها، همچنان فاصله معناداری با قیمت آپارتمان‌‌‌های تهران دارد.

البته به نظر می‌رسد نظر دسته دوم به واقعیت بازار نزدیک‌تر باشد، زیرا براساس گفت‌وگوهای اکوایران با واسطه‌های ملکی مناطق 1، 2 و 3 تهران، مستاجرانی که توان پرداخت رهن و اجاره در این مناطق ندارند به مناطق پایین‌تر کوچ می‌کنند و ترجیح می‌دهند از تهران خارج نشوند.

البته به نظر می‌رسد پردیس تنها موقعیت خوابگاهی ندارد و برخی از مستاجران به واسطه آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر، شغل و موقعیت کاری خود ساکن پردیس شده‌اند.

هرچند برخی از فازهای پردیس، به گفته شهروندان این شهر، نیمه‌ساز و متروکه هستند و یا از برخی امکانات رفاهی مثل هنرستان و مهدکودک محرومند.

پردیسس

همچنین بخوانید
  • سامانه خودنویس دست مشاوران املاک را کوتاه کرد
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در پردیس/ نجات ۲ کودک از حریق
  • بقا در تنگنای شدید؛ بایدها و نبایدهای اجاره‌نشینی در جهان ثروتمند
  • میزان افزایش اجاره مسکن تهران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد

منبع: eghtesadnews-663515

نظر شما